اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی رشت:

گیلان رتبه دوم سرانه مطالعه در کشور را دارد

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی رشت با بیان اینکه گیلان رتبه دوم سرانه مطالعه در کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: فضای مطالعه رشت کم است.

گیلان رتبه دوم سرانه مطالعه در کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مرتضی عاطفی ظهر امروز در نشست کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه این استان دارای پیشینه‌ای قوی و گذشته است، اظهار کرد: گیلان خاستگاه اندیشمندان و بزرگانی بزرگ مانند پرفسور رضا، گلچین گیلانی، دهخدا و ... است.

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی باید در اولویت فکری و عملی مسئولان شهری قرار گیرد، تصریح کرد: حذف کتاب از سبد خانوار و از اولویت فکری جامعه از جمله دغدغه‌های مهم و جاری فرهنگی است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی رشت با بیان اینکه نسل امروزی فارغ از فرهنگی غنی گذشته است، افزود: آشتی این نسل با کتاب از جمله وظایف اصلی مسئولان فرهنگی جامعه است.

وی فضای مطالعه در رشت را بسیار اندک خواند و گفت: این در حالی است که گیلان رتبه دوم سرانه مطالعه در کشور را به خود اختصاص داده است.

عاطفی، یادآور شد: به دلیل فضای فیزیکی محدود خانه‌های امروزی، کتاب‌های الکترونیکی جایگزین کتاب‌های گذشته شده است.

وی بهبود شرایط ناشر و مولف در راستای تالیف و چاپ کتاب و کاهش دغدغه‌های آنها از طرف دولت را از جمله عوامل موثر در توسعه امر کتابخوانی ذکر کرد. 

انتهای پیام/2300/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول