اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

سرانه مطالعه در همدان تا رسیدن به نقطه هدف فاصله دارد

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان گفت: سرانه مطالعه و میزان کتابخوانی رشد خوبی داشته است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد.

سرانه مطالعه در همدان تا رسیدن به نقطه هدف فاصله دارد

علیرضا قاسمی‌فرزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در بحث کتاب در طول سال‌های اخیر اقدامات خوبی در کتابخانه‌های عمومی استان چه در بخش عمومی و چه در شهرستان‌ها صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم در کتابخانه‌ها، افزایش تعداد کتب و عناوین کتاب‌ها و تبلیغ و ترویج کتاب و نهضت مطالعه مفید اقدامات مطلوبی در سطح استان انجام شده است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در ادارات و مراکز پرجمعیت از دیگر اقدامات در راستای ترویج کتابخوانی است، افزود: مردم در این مراکز می‌توانند از این فرصت برای افزایش مطالعه استفاده کنند.

وی در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاه سراسری کتاب در همدان خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب با برگزاری در سطح ملی فضایی را به لحاظ فرهنگی و روانشناختی ایجاد می‌کند که موجب جذب نوجوانان و جوانان به سمت کتاب شده و موجب آشنایی با فرهنگ کتابخوانی می‌شود.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به ناشرانی که در نمایشگاه کتاب حضور می‌یابند، اذعان کرد: با حضور این ناشران در همدان، موجب می‌شود که علاقمندان به حوزه کتاب با تازه‌های کتاب آشنا شوند و از کتب تازه به بازار آمده مطلع شوند.

وی با تأکید بر اینکه در راستای تشویق و ترغیب کتابخوانی اقداماتی انجام شده است، یادآور شد: با صحبتی که وزارت ارشاد با ناشران داشته، قرار است در این نمایشگاه کتب با تخفیف 40 درصدی به عموم مردم عرضه شود تا علاقمندان به کتاب بتوانند با قیمت مناسب کتاب‌ها را خریداری کنند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان اقدامات انجام شده در حوزه کتاب را کافی ندانست و افزود: در بحث توجه و رویکرد به کتاب باید عمیق‌تر وارد شد تا بتوان این ابزار فرهنگی را در بین نوجوانان و جوانان افزایش داده و سرانه مطالعه ارتقاء یابد.

وی با اشاره به اینکه کتاب موجب جامعه‌ای برتر و اعتقادی‌تر می‌شود، افزود: به لحاظ کتابخوانی رشد خوبی داشته‌ایم اما تا رسیدن به نقطه هدف فاصله داریم.

قاسمی‌فرزاد تأکید کرد: کتاب و کتابخانه باید بیشتر شود تا میزان مطالعه افزایش یابد در حالی که اکنون این میزان کم است و رهبری نیز بر افزایش آن تأکید دارند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش، صدا و سیما و رسانه‌ها باید در افزایش سرانه مطالعه توجیه شوند، بیان داشت: رویکرد مطالعه در جامعه امروزی باید اصلاح سبک زندگی باشد چرا که بیشتر ناهنجاری‌های امروز ناشی از سبک ناصحیح زندگی است که به رفتارهای سوء در جامعه منجر می‌شود.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول