اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

طرح جامع ترافیک و حمل و نقل اردبیل به تأیید وزارت کشور رسیده است

شهردار اردبیل گفت: طرح جامع ترافیک و حمل و نقل شهر اردبیل در سه مرحله انجام شده و به تأیید وزارت کشور رسیده است.

طرح جامع ترافیک و حمل و نقل اردبیل به تأیید وزارت کشور رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری عصر امروز در نشست با منتخبان شورای شهر اردبیل اظهار داشت: در سایه فعالیت شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل برنامه و بودجه 170 میلیارد تومانی سال 92 شهرداری اردبیل تدوین و تصویب شد که 32 درصد این بودجه به بخش جاری و 68 درصد بودجه نیز به بخش عمرانی اختصاص یافته است.

وی از انتخاب به موقع پیمانکاران پروژه‌هایی که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام یافته برای سال 92 تعریف شده بود، خبر داد و تصریح کرد: در مناسبت‌های مختلف همچون سالروز آزادسازی خرمشهر و همچنین از هفته دولت تا هفته دفاع مقدس حجم بالایی از پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرداری در مجموع به ارزش بیش از 80 میلیارد تومان در مناطق چهارگانه شهر به بهره‌برداری رسید.

بدری بهره‌برداری از بوستان‌ها و پارک‌های واقع در مناطق کم برخوردار شهر از جمله تپه میراشرف، تپه سربند، شهرک طرفدار حقیقت، اجرای بلوار 35 متری ما بین شهرک سینا و سیدآباد راه کلخوران، تولید بیش از 220 هزار تن آسفالت در کارخانه آسفالت شهرداری و پخش در مناطق مختلف شهر، تعویض جداول فرسوده معابر و کوچه‌های شهر با طول بیش از 250 کیلومتر، توسعه بیش از 20 هکتار فضای سبز جدید در سطح شهر، اجرای بیش از 12 کیلومتر شبکه آبیاری آب خام مورد نیاز برای فضای سبز و تکمیل رینگ آبیاری فضای سبز، اخذ حقابه ثابت از آب منطقه‌ای برای فضای سبز شهر از دریاچه شورابیل و اخذ 300 لیتر حقابه ثابت برای رودخانه بالیقلو را از جمله اقداماتی برشمرد که امسال با حمایت‌های شورای اسلامی شهر توسط شهرداری اردبیل اجرا شده است.

این مسئول در ادامه سخنان خود اجرا و احداث ادامه بلوار توانیر در خیابان اتوبوسرانی به طول 500 متر، نصب تندیس خلبان جدی اردبیلی به همراه ماکت هواپیمای این خلبان شهید در میدان شهید جدی یا ایثار سابق، راه‌اندازی سیستم شهرداری الکترونیک در چهار منطقه شهرداری اردبیل، کسب رتبه 12 توسط مجموعه شهرداری اردبیل در بین 45 دستگاه اجرایی استان برای اولین بار، انجام و نهایی شدن مذاکرات با قرارگاه خاتم‌الانبیا و انعقاد قرارداد تفاهمنامه به ارزش 110 میلیارد تومان با این قرارگاه جهت آغاز عملیات اجرایی پروژه تقاطع‌های غیرهمسطح اردبیل در سال 93 را از دیگر فعالیت‌های انجام گرفته و دستاوردهای مهم شهرداری اردبیل و شورای اسلامی شهر در سال 92 بیان کرد.

وی همچنین با اشاره به تصویب شیوه‌نامه جذب سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه‌ای در شورای اسلامی اضافه کرد: انعقاد قرارداد اجرای پروژه‌های مشارکتی با بخش خصوصی به ارزش سرمایه‌گذاری بیش از 420 میلیارد تومان در قالب پروژه‌هایی همچون مجتمع عظیم تجاری، تفریحی و خدماتی تیراژه، مجتمع بزرگ مسکونی خدماتی اتوبوسرانی، مجتمع تجاری مسکونی مروارید در ساحل دریاچه شورابیل و برج‌های دوقلوی روناک در منطقه کم برخوردار شهر را از نتایج مثبت تصویب این شیوه‌نامه در تسهیل امورات مربوط به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های شهر اردبیل عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود از تهیه طرح جامع منطقه نمونه گردشگری شورابیل توسط مشاور ذیصلاح کشوری و راهیابی این طرح به کمیسیون ماده پنج خبر داد و یادآور شد: تعریف و تدوین طرح جامع ترافیک و حمل و نقل شهر اردبیل نیز در سه مرحله انجام گرفته و به تأیید وزارت کشور نیز رسیده است.

بدری تهیه اولین برنامه پنج ساله راهبردی و چشم‌انداز 20 ساله برای شهر اردبیل با تصویب شورای اسلامی شهر را خاطر نشان کرد و گفت: این طرح قابلیت به روزرسانی را نیز دارد.

وی همچنین نصب تابلوهای جدید در سطح بلوارهای شهر به نام مبارک یک‌هزار و 110 شهید والامقام شهر اردبیل همراه با عکس و انجام یک سری اقدامات مربوط به زیباسازی شهری را از سایر اقدامات شهرداری اردبیل در طول سال 92 برشمرد.

بدری در پایان سخنان خود با اذعان به اینکه برنامه و بودجه سال 93 نیز در مرحله تدوین و برنامه‌ریزی است، افزود: هرگونه اولویت و نصایح امام جمعه اردبیل را در حد وسع و توان خود در این برنامه و بودجه اعمال می‌کنیم.

انتهای پیام/62001/ک/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول