اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تایید فرماندار

طرح جامع بهداشت شیراز به دستگاه‌ها ابلاغ شد

با تایید فرماندار شیراز و پس از انتخاب روسای کارگروه‌ها، طرح جامع 72 صفحه‌ای بهداشت این شهرستان برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

طرح جامع بهداشت شیراز به دستگاه‌ها ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهرستان،با تایید فرماندار شیراز و پس از انتخاب روسای کارگروه‌ها، طرح جامع 72 صفحه‌ای بهداشت این شهرستان برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

این طرح پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شیراز، با شناسایی 18 مشکل بهداشتی این شهرستان تصویب و برای اجرا به 24 دستگاه و اداره دارای شرح وظایف ابلاغ شد.

فرماندار شیراز با اعلام این خبر با تقدیر از تلاش تمام دستگاه‌ها برای تدوین این طرح گفت: شهرستان شیراز با مسائل و مشکلات متعددی دست به گریبان است که تنها راه برون‌رفت از آن تکیه بر خرد جمعی و کار گروهی است.

جواد زرین کلاه ادامه داد: این طرح چند ماهی است توسط کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان در حال بررسی و تدوین بود اما با توجه به اهمیت موضوع در این مدت برای حل موضوعات بهداشتی پیش رو نیز تلاش‌های اجرایی صورت گرفت.

وی افزود: بر اساس تجربیات گذشته برخی از مشکلات علاوه بر برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت نیاز به برنامه‌های بلندمدتی دارد و بر همین اساس نیز از اسفند ماه سال گذشته طرح بررسی مشکلات بهداشتی این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

رئیس شورای بهداشت شهرستان شیراز تصریح کرد: در مراحل تدوین این طرح 18 مشکل بهداشتی احصا و پس از جلسات متعدد کارشناسی این طرح به تصویب رسید و ابلاغ شد.

زرین کلاه گفت: بر اساس اصل 29 قانون اساسی ارائه خدمات بهداشتی از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از کمک مشارکت مردم، حقی همگانی است و دولت موظف به اجرای آن شده، بنابراین در راستای طرح جامع بهداشت تمام دستگاه‌های موظف به اجرای این طرح و همکاری در راستای پیشبرد اهداف آن هستند.

وی بررسی مشکلات رودخانه‌های خشک و چنارراهدار، تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهرستان، ساماندهی تانکرهای تخلیه فاضلاب، مشکلات ناشی از رهاسازی فاضلاب منازل مسکونی، بررسی مشکلات آب مناطق روستایی شهرستان، وضعیت ساماندهی میوه و تره بار و ماهی‌فروشان دروازه کازرون، مشکلات بهداشتی منطقه دشت ارژن، عرضه مواد غذایی توسط خودروهای سطح شهر، مشکلات بوفه‌های مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی را تنها بخشی از محورهای مشکلات بهداشتی شهر شیراز معرفی کرد.

زرین کلاه ادامه داد: در بررسی‌های به عمل آمده مشکلات بهداشتی ناشی از وجود دامداری‌های غیرمجاز در نقاط مسکونی و حاشیه شهر شیراز، ساماندهی کشتار و عرضه غیرمجاز دام در بیدزرد و بلوار خلیج فارس و وضعیت اتلاف سگ‌های ولگرد نیز از جمله مشکلاتی بود که در طرح جامع بهداشت شهرستان شیراز مورد توجه قرار گرفت.

فرماندار شهرستان شیراز در بخش پایانی سخنان خود تمام دستگاه‌های اجرایی را ملزم به اجرای این طرح دانست و گفت: صدا و سیما، شبکه بهداشت، شبکه دامپزشکی، شهرداری شیراز، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان صنعت، معدن و تجارت، آبفای شهری و روستایی، آموزش و پرورش و ... از جمله دستگاه‌های دارای وظایف عمده در طرح جامع بهداشت شهرستان هستند.

به گزارش فارس، نحوه نگهداری و توزیع مواد غذایی مانند خرما، در برخی از انبارهای مجتمع‌های مسکونی شیراز در مرکز این شهر، سلامت مردم را با خطرات جدی مواجه کرده است که بی‌تردید، هماهنگی بین دستگاه‌های موظف از قبیل بهداشت، علوم پزشکی و تعزیرات می‌تواند این معضل بزرگ را از سر راه تندرستی شهروندان بردارد.

انتهای پیام/2448/ح/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول