اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

طرح جامع جمعیت برای ارائه به صحن علنی مجلس آماده می‌شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: طرح جامع جمعیت برای ارائه به صحن علنی مجلس آماده می‌شود و در این طرح مشوق‌هایی برای افزایش جمعیت کشور در نظر گرفته شده است.

طرح جامع جمعیت برای ارائه به صحن علنی مجلس آماده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، امروزه موضوع جمعیت به دلیل اهمیتی که به ویژه برای آینده کشور دارد، مورد توجه مراکز علمی و اجرایی قرار گرفته است و در سال‌های اخیر نگرش‌های مختلف به جمعیت ایران و افزایش یا کاهش میزان رشد سالانه آن، بعد جدیدی یافته است. و این امر در سخنان مسئولان ارشد نظام هم بازتاب داشته است.

به طوری که توجه به موضوع جمعیت در بیانات مقام معظم رهبری نیز کاملا مشهود است: «جمعیت جوان و با نشاط و تحصیل‌کرده و با سواد کشور، امروز یکی از عامل‌های مهم پیشرفت است، جمعیت عامل قدرت است و باید مدیریت شود و البته جمعیتی که مولد باشد و خود را اداره کند».

در همین ارتباط با توجه به سیاست جدید جمعیتی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب، باید قوانینی که در راستای کاهش جمعیت تنظیم شده مورد تجدید نظر قرار می‌گرفت به گونه‌ای که از بطن آن قوانین، مشوق‌هایی برای افزایش جمعیت مدنظر قرار گیرد و بدین منظور مجلس شورای اسلامی موضوع افزایش جمعیت را در قالب طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در دستور کار خود قرار داد.

در همین راستا حجت‌الاسلام احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در جلسات کارگروه کارشناسی مربوطه آماده و بعد از بحث‌های فراوان به کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون اصلی منتقل شد و ما نیز کارگروهی برای این امر تشکیل دادیم و این کارگروه پس از مشورت‌ها و رایزنی‌های بسیار طرح را به صحن علنی کمیسیون آورد که تاکنون پنجاه ماده آن تصویب شده است و هم اکنون به دنبال اصلاح بندهای الحاقی و بازنگری مجدد هستیم و امیدواریم طرح در آینده‌ای نزدیک برای ارائه به صحن علنی مجلس آماده شود.

وی ابراز امیدواری کرد این طرح قبل از بررسی بودجه به صحن علنی مجلس ارائه شود.

نماینده اصفهان درباره تفاوت این طرح با قانون فعلی خاطرنشان کرد: این قانون در موارد متعددی با قانون فعلی تفاوت دارد؛ اصلاح برخی مواد قوانین گذشته صورت گرفته، راجع به سن ازدواج نظراتی بود؛ بحث‌های بسیاری صورت گرفت و در این ارتباط امکانات خوبی برای شرایط بارداری مدنظر قرار گرفت و تلاش بر این است که ازدواج آسان رقم بخورد و در مجموع موارد فشرده‌ای است که روی آن کار شده است.

وی درباره ضرورت‌های پرداختن به این موضوع گفت: کشور ما به سمت سالمندی حرکت می‌کند و می‌بایست در یک فرآیند زمانی موالید حداقل به دو و نیم درصد برسد بنابراین ضرورت دارد که موالید زیاد شود تا کشور از نظر دارا بودن نیروی جوان با مشکلی مواجه نشود.

حجت‌الاسلام سالک در پایان تاکید کرد: این طرح در واقع نوعی مقابله و مواجهه با سالمندی و پیری است که در پیشرو داریم، این موضوع برای بسیاری از کشورهای دنیا اتفاق افتاده و در حال حاضر کشورهای بسیاری برای مقابله با این مشکل مجبور شدند تن به مهاجرت بدهند که این موضوع هم مشکلات خاص خود را به بار آورده است.

وی اضافه کرد: در ایران زمینه‌ای بسیار خوب داریم که در صورت استفاده بهینه از آن می‌توان موضوع جمعیت را به خوبی مدیریت کرد و این طرح بنا دارد یک حرکت ملی را در موضوع جمعیت به وجود آورد. 

انتهای پیام/2301/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول