اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور برخی مدیران کل در کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت

بازدید میدانی خادمی از پارک جنگلی یاسوج/تهیه طرح جامع پارک جنگلی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در یک بازدید میدانی از پارک جنگلی یاسوج، عدم استفاده از این طبیعت زیبا و بکر را به منظور رفاه حال مردم و جذب گردشگر، کفران نعمت خواند.

بازدید میدانی خادمی از پارک جنگلی یاسوج/تهیه طرح جامع پارک جنگلی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، استاندار کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز برخی مدیران کل در این استان را فرا خواند تا به صورت میدانی وضعیت پارک جنگلی را بررسی کنند.

پارک جنگلی یاسوج که پیش از این در چندین نوبت، استاندار سابق را نیز وادار به بازدید از خود کرده بود، یکی از مناظر بکر و جنگلی این استان است که هنوز آن گونه که باید به سرانجامی نرسیده است.

کارهای دست و پا گریخته و مقدماتی صورت گرفته ولی از آنجا که برنامه مشخصی نیست با صرف هزینه‌های هنگفت، تأسیسات و ابنیه احداث شده سرانجامی جز تخریب و سرقت نداشته‌اند.

پارک جنگلی یاسوج که وسعت بسیار زیادی نیز دارد عملا به محلی برای درخواست ادارات و نهادهای مختلف برای درخواست و اشغال زمین و ساخت بناهای مختلف بدون طرح جامع تبدیل شده است.

اینک استاندار بومی این استان تصمیم گرفته است تا هر آنچه پارک جنگلی روی کاغذ دارد؛ از نقشه گرفته تا برنامه‌های مدیران و پیشنهادات ادارات را به میدان عمل بیاورد و برای این طبیعت زیبا و طبیعی، طرحی جامع با همفکری همه کارشناسان تدوین کند.

* طرح جامع پارک جنگلی یاسوج در دست بررسی است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید میدانی در حالی که پیاده‌روی زیادی نیز به منظور دیدن همه قسمت‌های این پارک داشت، در جمع خبرنگاران طبیعت این استان را به صورت عام و طبیعت پارک جنگلی یاسوج را به صورت خاص، نعمتی بزرگ خواند و گفت: اگر از این پارک برای رفاه حال مردم و گردشگران استفاده نکنیم، کفران نعمت کرده‌ایم.

وی قصور از ظرفیت گردشگری و امکان جذب گردشگر در این استان را قصوری نابخشودنی خواند و ادامه داد: عملا" در این پارک بزرگ و جنگلی اقدامی جز ایجاد راه‌های دسترسی صورت نگرفته و تا بهره‌برداری نهایی از آن فاصله داریم.

وی از در دست اقدام بودن طرح جامع پارک جنگلی خبر داد و بیان کرد: همه اطلاعات قبلی، مصوبات دولت پیشین و پیشنهادات جدید ادارات و کارشناسان در جلسه‌ هفته آینده کمیته گردشگری بررسی و طرح جامع این پارک نهایی می‌شود.‌

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در بسیاری کشورها و استان‌‌ها، چنین زیبایی‌هایی را به صورت مصنوعی ایجاد می‌کنند ولی در کهگیلویه و بویراحمد همه این زیبایی‌ها با خلقت خدای متعال، دست‌نخورده وجود دارند که باید از این امکان خدادادی برای کمک به اقتصاد این استان و معیشت مردم بهره ببریم.

انتهای پیام/82005/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول