اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور خبر داد

طرح جامع حرم‌های امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع)

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور از طرح جامع حرم‌های امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) خبر داد و گفت: این طرح به تصویب رسیده و با توسعه این حرمین می‌توان به طور همزمان بیش از 10 میلیون زائر را پذیرا باشیم.

طرح جامع حرم‌های امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حسن پلارک ظهر امروز در نخستین همایش تجلیل از خیرین خادم عتبات عالیات لرستان در خرم آباد با اشاره به اینکه ما هرچه داریم از خاندان عصمت و طهارت است، گفت: خادمی اهل‌بیت، عزت و عظمت بزرگی است که نصیب مسلمانان به‌ویژه شیعیان شده است.

وی افزود: خدا را شاکریم که امروز فرزند زهرا(س) در راس این نظام ولایی ایستاده و همه مردم گوش به فرمان ایشان هستند.

پلارک یادآور شد: امروز عاشقان حسین‌بن علی(ع) عملاً در راه دین گام برداشته و همواره راه‌های خوبی را طی کرده‌اند.

وی افزود: گرچه امروز ایرانیان افتخار دارند در بازسازی عتبات اقدامات خوبی انجام دهند اما توقع از این نظام مقدس اسلامی بیش از این است زیرا امروز مسئولانی در این نظام فعالیت می‌کنند که همه آنها پیرو خط امام حسین و ائمه اطهار(ع) هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در کمتر از 10 سال که ستاد عتبات عالیات شروع به کار کرده کارهای بزرگی در نجف اشرف، کاظمین، سامرا و همچنین کربلای معلی انجام گرفته است.

پلارک تصریح کرد: در گذشته و از زمان صدام به دلیل اینکه تجاوزگران بر دولت عراق حکومت می‌کردند تعداد جمعیت زائران در مراسم‌های مختلف بین 40 تا 50 هزار نفر بوده اما امروز ما شاهد آن هستیم که در برخی از مراسم‌ها 8 تا 10 میلیون نفر جمعیت زائران کاظمین، سامرا، نجف اشرف و کربلا هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور یادآور شد: سازمان عتبات عالیات کشور در سه مرحله جزئی، رفع نیازهای اضطراری و توسعه عتبات مقدس، فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

پلارک از طرح جامع حرم‌های امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) خبر داد و گفت: این طرح به تصویب رسیده و با توسعه این حرمین می‌توان به طور همزمان بیش از 10 میلیون زائر را پذیرا باشیم.

این مقام مسئول گفت: هم‌اکنون یکی از هشت صحن بزرگ این طرح آغاز شده است.

وی از نصب مجدد 980 کتیبه که در 278 سال پیش توسط قاجاریه در گنبد امام علی در نجف اشرف نصب شده بود خبر داد و گفت: این کتیبه‌ها 55 سال قبل توسط حکام عراقی کنده شدند که طی چندین مرحله آنها را دوباره در همان جاهای اولیه خود نصب کرده‌ایم.

لازم به ذکر است در ادامه از 14 خیر و خادم عتبات عالیات استان لرستان تجلیل شد.

انتهای پیام/2304/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول