اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

اردبیل به طرح جامع آب نیازمند است

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: استان اردبیل به یک طرح جامع انتقال و بهره‌برداری صحیح از منابع آب نیازمند است تا از این طریق توسعه متوازن رقم بخورد.

اردبیل به طرح جامع آب نیازمند است

مصطفی افضلی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: تلاش و پیگیری‌های فراوانی در حال انجام است تا انتقال آب ارس و قزل‌اوزون به عنوان حق‌آبه این استان انجام شود.

وی تصریح کرد: در این زمینه نیازمند تهیه برنامه جامع آب هستیم تا بدون اینکه به وعده و وعید‌ها دل خوش کنیم با اقدامی قاطع بتوانیم با همراهی وزارت نیرو حق‌آبه استان را برای بهره‌برداری در بخش‌های مختلف انتقال دهیم.

افضلی‌فرد حل مشکلات زیست محیطی و همچنین برخی معارضان در عرصه منابع طبیعی را خاطرنشان کرد و ادامه داد: در بحث واگذاری نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل به قرارگاه خاتم‌الانبیا باید اعلام کنیم که در سایه این واگذاری دیگر شاهد انتقال منابع این نیروگاه به بانک‌های استان آذربایجان شرقی نیستیم و در کنار آن نیروی مورد نیاز این نیروگاه از خود استان تامین شده و سه درصد سهم شهرداری نیز به جیب شهرداری تبریز نمی‌رود.

وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم تا با همکاری وزارت نیرو برخی از مشکلات و اختلال در روند کاری این نیروگاه را با تدبیر مناسب برطرف کنیم تا منافع این مجموعه نصیب استان شود.

پیوند نخبگان اجرایی و فکری توسعه متوازن را رقم می‌زند

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توسعه متوازن در سایه پیوند نخبگان اجرایی و فکری به عنوان یک تعامل استراتژیک رقم می‌خورد که در این زمینه باید یک پیوند منطقی برقرار شده و بسیاری از نابسامانی‌ها به حداقل برسد.

افضلی‌فرد تاکید کرد: استان اردبیل نیازمند این توازن فکری و عملی در حوزه ایده‌پردازی‌ها و تفکرات جدید است که با مبنا قرار دادن حرکت نظام‌مند و سیستماتیک نه نگاه فرایند محور این امر می‌تواند به سرانجام برسد.‌

وی وضعیت پروازهای فرودگاه اردبیل و لغو مکرر این پروازها را نگران‌کننده توصیف کرد و یادآور شد: این وضعیت که در حوزه ترابری استان مشاهده می‌شود زیبنده دولت و استان اردبیل نیست.

این نماینده مجلس به طولانی شدن احداث راه‌آهن اردبیل اشاره کرد و ابراز داشت: با این وضعیت که توزیع اعتبارات بسیار اندک و محدود است تا 15 سال آینده راه‌آهن اردبیل به سرانجام نمی‌رسد.

افضلی‌فرد ظرفیت گردشگری استان اردبیل را در بخش‌ها و شاخه‌های متنوع یادآور شد و تصریح کرد: ما توان جذب گردشگران خارجی حتی از ایتالیا و فرانسه تا یک میلیون نفر را داریم که نباید دیدمان را به شهری توریستی سرعین محدود کنیم بلکه ظرفیت‌های گردشگری مشگین‌شهر، گیوی و نیر بی‌نظیر است.

وی ضرورت خروج از انزوا و انفعال فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را یادآور شد و اظهار داشت: در عمران شهری و روستایی نیز باید کمر همت ببندیم چرا که زیبنده نیست اردبیل را روستای بزرگ بنامند و یا بخواهند در نگاه فرهنگی و تمدنی به این خطه از برخی القاب نامناسب استفاده کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل محدود بودن منابع دولتی را یادآور شد و گفت:‌ سهم استان اردبیل از اعتبارات صندوق توسعه ملی بسیار محدود است و نمایندگان استان تلاششان را به کار گرفته‌اند تا سهم استان از این صندوق توسعه یافته و افزایش پیدا کند.

افضلی‌فرد وجود معادن غنی و بکر و دست‌نخورده را به همراه ظرفیت سدسازی در این استان با اولویت تکمیل سدهای معیشتی یادآور شد و افزود:‌ ما تلاشمان بر این است تا در این حوزه یک تحول جدی و اساسی را مهیا کنیم.

انتهای پیام/62003/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول