اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خبر داد

ارائه طرح جامع تولید و فروش خرما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح جامع تولید و فروش خرما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

ارائه طرح جامع تولید و فروش خرما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) اظهار داشت: مردم دشتستان از ابتدای ماه محرم تا انتهای ماه صفر در مراسم عزاداری حاضر هستند و به ویژه دهه اول محرم و دهه آخر صفر اوج این مراسم‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به دیدار اخیرش با وزیر جهاد کشاورزی افزود: هفته جاری یک نشست مهم با وزیر جهاد کشاورزی به منظور رفع مشکلات کشاورزان استان بوشهر و دشتستان داشتم که نتایج خوبی در بر داشت.

نماینده مردم دشتستان در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه کشاورزی در شهرستان دشتستان، تقویت زیرساخت‌های این صنعت از اولویت‌های مهمی است که باید به آن توجه داشته‌ باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: دشتستان سالانه بیش از 135 هزار تن خرما و رطب تولید می‌کند و تلاش برای فروش محصول خرما و بهبود وضعیت معیشتی نخلداران از اولویت‌های مسئولان است.

موسوی‌نژاد اضافه کرد: کشاورزان زحمتکش دشتستان همواره با مشکلاتی روبرو بوده‌اند که عدم بازاریابی صحیح برای فروش و قیمت نامناسب محصولات و همچنین نبودن صنایع تبدیلی در منطقه از مهم‌ترین آنها بوده است.

وی با اشاره به اینکه نخلداری درآمد اصلی 70 درصد جمعیت شهرستان دشتستان است، گفت: محصولی که با مشقت و زحمت بسیار زیاد کشاورزان و خانواده‌های آنها تولید می‌شود، نباید با قیمتی نازل به فروش برسد و باید تمام توان خود را برای رفع این مشکل به کار گیریم.

لزوم تاسیس کارخانجات مدرن بسته‌بندی و تبدیلی خرما

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خرما سوغات ارزشمند و میراث ماندگار استان بوشهر است و اکنون در قالب کارگاه‌های سنتی و خانگی بسته‌بندی می‌شود که لزوم تاسیس کارخانجات مدرن بسته‌بندی و تبدیلی، تامین امکانات تولید، ارتقای کیفیت و مرتفع نمودن مشکلات پیش روی تولیدکنندگان با توجه به وجود قابلیت‌ها و توانمندی‌های فراوان از اهم وظایف مدیران و دست‌اندرکاران این صنعت است.

تشکیل فراکسیون خرما در مجلس

وی با اشاره به تشکیل فراکسیون خرما در مجلس اضافه کرد: با تشکیل فراکسیون نخل و خرما در مجلس شورای اسلامی گام‌های مثبتی در هم‌اندیشی، ارائه راهکار و رفع مشکلات این حوزه برداشته شده و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد بهبود وضعیت کشاورزان باشیم.

نماینده دشتستان در مجلس با انتقاد از اینکه هر ساله در زمانی که محصولات به دست می‌آید ناچار به تصمیم‌گیری فوری می‌شویم اظهار داشت: یکی از مشکلات در حوزه نخل و خرما این است که تحقیقات و برنامه‌ریزی بلندمدتی وجود ندارد و باید برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد که برای سال‌های آینده نیز کاربرد داشته باشد.

رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی کشور تاکید کرد: انجام امور پژوهشی و تحقیقاتی زیادی لازم است و مردم و مسئولان باید دست به دست هم بدهند تا مشکلات بازاریابی و عرضه خرما برطرف شود.

موسوی‌نژاد گفت: محصولات کشاورزی دیگری در دشتستان و استان بوشهر تولید می‌شوند که نیازمند ارائه خدمات بهتر از جمله آموزش، تهیه مواد و سم و بذر مناسب هستند.

این مسئول از ارائه طرح جامع تولید و فروش خرما با همکاری وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: در این نشست در ارتباط با این طرح توافقات ارزشمندی صورت گرفت.

وی ابراز داشت: از وزیر جهاد به منظور سفر به دشتستان و آشنایی با مشکلات کشاورزان دعوت کرده‌ام که امیدواریم این سفر به زودی محقق شود.

انتهای پیام/2452/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول