اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

پس از برگزاری امن لویه جرگه مشورتی در کابل

مقامات امنیت ملی افغان از کشف 32 موشک آماده پرتاب به لویه جرگه خبر دادند

مقامات امنیت ملی افغانستان از بازداشت 20 تروریست و کشف 32 موشک آماده پرتاب در جریان برگزاری لویه جرگه مشورتی در کابل خبر دادند.

مقامات امنیت ملی افغان از کشف 32 موشک آماده پرتاب به لویه جرگه خبر دادند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، مقامات امنیت ملی افغانستان از بازداشت 20 تروریست و کشف 32 موشک آماده پرتاب در جریان برگزاری جرگه مشورتی در کابل خبر دادند.

رحمت‌الله نبیل سرپرست امنیت ملی افغانستان امروز در یک نشست خبری در پایان کار لویه جرگه مشورتی در کابل گفت: نیروهای امنیتی افغانستان موفق به دستگیری طراح اصلی حملات به لویه جرگه و مقدار زیادی موشک‌های آماده پرتاب در مناطق اطراف و نزدیک به خیمه لویه جرگه شدند.

نبیل تصریح کرد: معاون گماشته شده طالبان در ولایت «پروان» و برخی از اعضای «شورای کویته» پاکستان در بین افراد دستگیر شده هستند که تحقیقات و بازپرسی از آنان آغاز شده است.

سرپرست امنیت ملی افغانستان، تأکید کرد: با این که مخالفان دولت افغانستان تلاش کردند تا امنیت لویه جرگه را برهم بزنند اما تدابیر نیروهای دولتی مانع بر هم زدن امنیت شد.

وی تأکید کرد که توان نیروهای امنیتی برای تأمین امنیت افزایش یافته و در جریان پنچ روز اخیر آنان تجربه خود را به نمایش گذاشتند.

به منظور برگزاری جرگه مشورتی پیمان امنیتی کابل-واشنگتن، در کابل 5 روز تعطیلی عمومی اعلام شد و سرانجام در نتیجه بررسی این جرگه، امضای پیمان امنیتی با آمریکا تصویب شد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول