اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل:

احیای یک میلیون هکتار مرتع پشتوانه تولید محصولات دامی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: احیای یک میلیون هکتار مرتع در استان اردبیل ظرفیت خوبی را برای تولید محصولات لبنی و دامی فراهم کرده است.

احیای یک میلیون هکتار مرتع پشتوانه تولید محصولات دامی است

عادل عبد‌ایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کنیم و نسبت به احیای مراتع از طریق طرح‌های آبخیزداری و باروری مراتع از طریق بذر‌افشانی، اصلاح و درجه‌بندی آنها اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی عنوان کرد: ما در حال حاضر 43 هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنیم که این ظرفیت را می‌توانیم با تقویت و توسعه مراتع افزایش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تبدیل دام سبک به سنگین را در مناطق مختلف استان اردبیل یکی از اولویت‌ها توصیف کرد و افزود: با این کار ظرفیت مراتع کمتر شده و بهره‌برداری از آنها نیز به شکل صحیح انجام می‌شود.

عبد‌ایمانی با بیان اینکه ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی لبنیات در استان اردبیل بیش از ظرفیت تولید این محصولات در استان است، ادامه داد: ما 1.5 برابر ظرفیت تولید استان کارخانه داریم که بخشی از آنها به دلایل متعدد نظیر مدیریت نامطلو‌ب تعطیل شده است.

وی وجود کارخانه‌های متعدد ذرت خشک‌کنی، حبوبات و بسته‌بندی عسل و محصولات لبنی را بیش از ظرفیت تولید استان اعلام کرد و افزود: ما تنها در بخش بسته‌بندی و فرآوری محصولات سیب‌زمینی با برخی مشکلات و نقص‌ها روبرو هستیم که با اجرای طرح‌های بزرگ قادر خواهیم بود محصولات با کیفیتی را تولید و روانه بازار مصرف کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از ابلاغ 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای مرحله دوم طرح توسعه کشاورزی خبر داد و خاطر‌نشان کرد: این اعتبار در آستانه توزیع در استان است که با توجه به اهمیت بخش‌های مختلف آب و خاک این توزیع صورت می‌گیرد.

عبد‌ایمانی با بیان اینکه بارش‌ها در اردبیل برخلاف تصور زیاد نیست بلکه اردبیل با بارش 320 میلی‌متری جزء مناطق خشک و نیمه‌خشک محسوب می‌شود، تصریح کرد: اگر پراکنش این بارندگی‌ها مطلوب نباشد اردبیل جزء استان‌های گرفتار به خشکسالی محسوب می‌شود.

این مسئول یادآور شد: بر اساس آمار شرکت آب منطقه‌ای 3 میلیارد و 400 میلیون مترمکعب آب در این استان وجود دارد که اگر استفاده بهینه از آنها صورت بگیرد باید 550 هزار هکتار تا 600 هزار هکتار اراضی آبی داشته باشیم که در حال حاضر این میزان کمتر از 220 هزار هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: برای ما توجه به زیرساخت‌ها به ویژه پروژه‌های آب و خاک در اولویت است و در این زمینه طرح‌ها و برنامه‌های خوبی نزدیک به اجرا داریم تا شاهد پیشرفت همه جانبه استان باشیم.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول