اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

3 روز باران در راه است

هشدار سازمان جهادکشاورزی به بهره‌برداران زراعی در مورد کشت پاییزه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی به بهره‌برداران زراعی در مورد کشت پاییزه هشدار داد و گفت: سه روز باران در راه بوده و جمعه فرصتی مطلوب برای کشت پاییزه و دیم است.

هشدار سازمان جهادکشاورزی به بهره‌برداران زراعی در مورد کشت پاییزه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، ایوب ایرانی‌فام اظهار کرد: بر اساس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کشور به بارش‌های مؤثر طی روزهای جمعه، شنبه و یک‌شنبه هفته آتی در نواحی غرب و شمال‌غرب کشور، بهره‌برداران بخش زراعی استان تا روز جمعه هفدهم آبان ماه فرصت دارند نسبت به کشت اراضی خود اقدامات لازم را انجام تا سطوح زیر کشت در ابتدا از نزولات آسمانی به خوبی بهره‌مند شود. 

وی افزود: در شهرستان‌های چاراویماق، هشترود، ملکان، میانه، بستان‌آباد، اسکو، آزادشهر، سراب، تبریز، هریس، ورزقان و اهر برای کشت گندم و جوی دیم و آبی تا روز جمعه باید اقدام و در روز شنبه نیز نسبت به جمع‌آوری و انبار کردن باقیمانده محصولات کارهای لازم باید انجام پذیرد.

ایرانی‌فام ادامه داد: در مناطق جنوبی استان از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق مرتفع اجتناب و همچنین کندوهای زنبورعسل باید به مناطق امن انتقال یابند. همچنین باز کردن راه آب مزارع و باغ‌ها در این مناطق توصیه می‌شود.

انتهای پیام/60002/ت/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول