اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماه اخیر محقق شد

اجرای 35 طرح کارآفرینی در بسیج ناحیه قزوین

فرمانده سپاه ناحیه قزوین گفت: در سه ماه اخیر 35 طرح کارآفرینی در بسیج ناحیه قزوین برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی و اجرا شده است.

اجرای 35 طرح کارآفرینی در بسیج ناحیه قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در سال‌های اخیر با شدت گرفتن تحریم‌های غیرانسانی غرب علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران واژه جدیدی به نام اقتصاد مقاومتی به ادبیات اقتصادی ایران راه پیدا کرد.

این واژه نخستین بار از سوی رهبر معظم انقلاب در دیداری که با کارآفرینان داشتند، مطرح و پس از آن راهکارهایی برای آن تبیین شد.

هدف از اقتصاد مقاومتی استفاده از حداکثر توان داخلی کشور و مقاومت در برابر تحریم دشمنان نظام با کمترین میزان بحران است.

اقتصاد مقاومتی سعی دارد در وهله اول حوزه‌های فشار را شناسایی و بی‌اثر کند و پس از آن اگر شرایط مهیا بود فشارها و تهدیدهای وارده از سوی دشمنان را به فرصت تبدیل کند.

به این ترتیب تولیدات داخلی افزایش یافته و با اتکا به تولید داخل از میزان وابستگی به واردات کالا به میزان قابل توجهی کاسته می‌شود.

در این بین بسیج نیز به سهم خود در این عرصه ورود پیدا کرده و سعی دارد با اقدامات به هنگام و مناسب سهمی در اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

در این راستا بسیج سپاه ناحیه قزوین اقدامات مطلوبی را اجرا کرده و یا در دست اجرا دارد.

عباس کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از قزوین، با اشاره به فعالیت‌های بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: بسیج ناحیه قزوین برای تحقق اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی در حوزه‌های مختلف تولیدی وارد عرصه فعالیت شده است.

وی افزود: کارگاه‌های پرورش قارچ، کارگاه تولید کود ورمی کمپوست، صنایع دستی و محصولات خانگی، پرورش مرغ بومی و بلدرچین از جمله مواردی است که بسیج ناحیه قزوین اقدامات درخور توجهی را در این زمینه‌ها آغاز کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه قزوین بیان کرد: بسیج ناحیه قزوین برای افزایش میزان اشتغال در شهرستان قزوین و به تبع آن در استان قزوین برنامه‌های متنوعی در دست اقدام دارد.

کاظمی با بیان اینکه در بخش اشتغالزایی حمایت‌های مالی خوبی از کارآفرینان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: اگر طرح‌های توجیهی کارآفرینان در راستای اشتغالزایی قابل قبول باشد، می‌توانند هزینه‌های اجرای طرح خود را در قالب بودجه‌ها و تسهیلات اقتصاد مقاومتی از بانک عامل دریافت کنند.

این مسئول عنوان کرد: در سه ماه اخیر 35 مورد از این درخواست‌ها را به بانک عامل که بانک مهر اقتصاد است، معرفی کردیم.

فرمانده سپاه ناحیه قزوین با اشاره به اینکه این تسهیلات سقف مشخصی ندارد، ابراز کرد: طرح‌هایی که تاکنون ارائه شده تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند اما سقف مشخصی برای این تسهیلات در نظر گرفته نشده بلکه میزان تسهیلات بر اساس طرح توجیهی ارائه شده مشخص می‌شود.

کاظمی با بیان اینکه مرکز فرش ایران با بسیج سازندگی سازمان بسیج تفاهم‌نامه خرید تضمینی تولیدات را امضا کرده، تصریح کرد: بر اساس توافق مرکز فرش ایران با بسیج سازندگی سازمان بسیج، مقرر شده تولیدات شرکت‌های تعاونی قالی بافی را به صورت تضمینی خریداری کند تا این تولیدکنندگان در بازار فروش با مشکل روبرو نشوند.

این مسئول گفت: با توجه به شرایط تحریم و هجمه شدیدی که در بخش اقتصادی از سوی دشمنان نظام به کشور وارد شده، سازمان بسیج مستضعفین سعی دارد با استفاده از توان و ظرفیت داخلی از شرایط موجود عبور کند.

فرمانده سپاه ناحیه قزوین ادامه داد: در چنین شرایط بحرانی هرچه اقتصاد را مردمی‌‌تر و پایه‌های اقتصاد را از پایه‌های نفتی دور کنیم و مردم در حوزه‌های اقتصادی توانمندتر شوند، قطع یقین بازتاب تحریم کمرنگ‌ و بی‌اثر تر می‌شود.

کاظمی اضافه کرد: سازمان بسیج مستضعفین با این رویکرد در بخش اقتصاد مقاومتی به سمت تقویت ظرفیت‌های درون‌زای اقتصاد حرکت کرده تا کوچک‌ترین واحدهای اجتماعی مانند خانواده را نیز در برابر بحران‌های اقتصادی تقویت کند.

انتهای پیام/77010/ح40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول