اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن صنعت استان سمنان:

تجاری‎سازی محصولات یکی از مهم‎ترین اهداف بسیج مهندسین است

رئیس انجمن صنعت استان سمنان گفت: کمک به توسعه صادرات محصولات پایین‎دستی، جلوگیری از صادرات مواد فرآوری نشده و تلاش برای تجاری‏سازی محصولات و ایجاد برند از مهم‎ترین اهداف سازمان بسیج مهندسین است.

تجاری‎سازی محصولات یکی از مهم‎ترین اهداف بسیج مهندسین است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، عنایت‎الله کلاهدوز صبح امروز در دومین آیین تجلیل از مهندسان نمونه بسیجی که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در سالن همایش بانک مهر اقتصاد برگزار شد، اظهار کرد: شورای عالی بسیج مهندسین استان سمنان شامل دو کارگروه تخصصی صنعت معدن و کشاورزی است که هر کدام از این کارگروه‏ها به دو انجمن معدن و صنعت و دیگری منابع طبیعی، محیط زیست، کشاورزی و زراعت تقسیم می‏شود.

وی افزود: جذب نیروی انسانی در حوزه صنعت 334 نفر است که از این تعداد، 69 نفر بسیجی عادی و 275 نفر بسیجی فعال هستند.

رئیس انجمن صنعت استان سمنان خاطر نشان کرد: از مجموع 334 نفر، 307 نفر دارای مدرک کارشناسی، 29 نفر کارشناسی ارشد و هشت نفر نیز دارای مدرک دکتری هستند.

کلاهدوز توانمندسازی‏های سازمان بسیج مهندسین را بازدید از مراکز مختلف و کمک به رفع مشکلات، همکاری و هماهنگی با ارگان‏های دولتی و خصوصی، برپایی کلاس‏های آموزشی در سطوح مختلف، جلسات مرتبط پیوند با دانشگاه، برگزاری همایش‏ها و جشنواره‏ها، جلسات انجمن و کمیسیون‏های تخصصی و عدم تفاهم‏نامه عنوان کرد.

وی اهداف سازمان بسیج مهندسین صنعتی را ایجاد زمینه اشتغال‎زایی و حفظ اشتغال‏های مولد استانی، ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‎فروشی، کمک به توسعه صادرات محصولات پایین‎دستی، جلوگیری از صادرات مواد فرآوری نشده و تلاش برای تجاری‎سازی محصولات و ایجاد برند عنوان کرد.

رئیس انجمن صنعت استان سمنان افزود: حذف واسطه‎گری و دلالی، پیگیری جهت ایجاد سازمان نظام مهندسی صنعت، تبیین نقاط ضعف و قوت شرکت‏های بخش خصوصی، شناسایی منافع مشترک بسیج با دستگاه‏ها و نهادها و ارائه راهکارهای لازم در جهت تعیین اولویت‏ها و تهدیدات احتمالی شرکت‏ها از دیگر اهداف سازمان بسیج مهندسین صنعتی است.

کلاهدوز مصوبات کارگروه تخصصی صنعت و معدن در سال 92 را تشکیل و راه‏اندازی دو انجمن تخصصی معدن و صنایع معدنی و اعزام اعضای کارگروه صنعت جهت بازدید علمی و تخصصی از پارس جنوبی به عسلویه بیان کرد.

وی خاطر نشان کرد: در سال 92 چهار تفاهم‏نامه بین کانون بسیج مهندسین با اداره کل حفاظت محیط زیست، اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و مدیریت امور شعب بانک انصار امضا شده است.

در پایان این مراسم، تفاهم‎نامه همکاری و دو جانبه‏ای بین بسیج مهندسین استان سمنان و بانک مهر اقتصاد منعقد شد.

در پایان این مراسم از مهندسین بسیجی نمونه استان سمنان پرهام جانفشان، صبیری، سیدمحمد موسوی‏زاده، سیدحسن میرعماد، داوود سعدی، اتابک جعفری، محمدرضا صادقی، محمد سهرابی، بهرام علی‎طاهری، غلامرضا رضایی‏فر، منصور ابراهیمیان، عنایت‏الله کلاهدوز، حسن آلبویه، محمد اسکندری و میثم ابراهیمی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/2249/ط30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول