اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان خبر داد

آموزش 40 هزار نفرساعت راهنمایی و رانندگی در زنجان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: بیش از 40 هزار نفرساعت آموزش راهنمایی و رانندگی در زنجان اجرایی شده است.

آموزش 40 هزار نفرساعت راهنمایی و رانندگی در زنجان

مقصود شمس‌آذر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: این میزان آموزش طی برنامه فرهنگی در سال 92-91 برای شهروندان زنجانی اجرایی شده است.

وی به عملکرد آموزشی و فرهنگی راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و افزود: مسئولان راهنمایی و رانندگی همواره توجه به موضوعات فرهنگی و آموزشی را مورد تاکید و توجه قرار داده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با بیان اینکه اقدامات زیادی در راستای آموزش قوانین راهنمایی صورت گرفته است، یادآور شد: پلیس راهنمایی و رانندگی استان همواره فعالیت‌های آموزشی را در اولویت برنامه‌های خود دارد.

وی ضمن تاکید بر موضوعات آموزشی و فرهنگی در سطح استان، خاطرنشان کرد: راهنمایی و رانندگی استان ارتباط خوبی با آموزش و پرورش استان دارد و نسبت به موضوعات آموزشی برای دانش‌آموزان اقدام می‌کند.

شمس‌آذر همچنین در پاسخ به وضعیت اعمال قوانین و جرائم رانندگی در زنجان، اظهار داشت:  استان زنجان جزو استان‌هایی است که کم‌ترین اعمال قانون در بخش جرایم را در سطح کشور دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان به آمار رسمی راهنمایی و رانندگی ناجا اشاره کرد و اظهار داشت: این آمار نشان می‌دهد در 6 ماه اول سال 91-90 استان زنجان از نظر اعمال قانون رتبه 28 کشور را داشته است.

وی با بیان اینکه همواره نسبت به این موضوع اهتمام وجود داشته است، افزود: نتایج این آمار ارائه شده، نشان‌دهنده پایین بودن جرائم راهنمایی و رانندگی در سطح استان است.

شمس‌آذر به نسبت رشد یا کاهش این آمار نسبت به مدت مشابه نیز اشاره کرد و یادآور شد: استان با رتبه 28 در سطح کشور در رده پایینی است و همچنین نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن نیز 37 درصد کاهش اعمال قوانین در بخش جرایم را دارد.

*روند کاهشی صدور برگه جریمه در سال‌جاری

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان به آمار سال‌جاری نیز اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری نیز روند کاهشی بوده است و در 6 ماه نخست سال‌جاری رتبه 29 کشور هستیم که باز هم 1.6 درصد در اعمال جرائم کاهش داشته‌ایم. در شهریور سال‌جاری نیز مطابق آمار اعلام شده نسبت به مدت مشابه گذشته 35 درصد کاهش داشتیم و استان 30 کشور هستیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با بیان اینکه برخی رسانه‌ها آمار جرائم استان را بالا اعلام می‌کنند، یادآور شد: مطابق آمار رسمی جزو استان‌های با اعمال قانون پایین هستیم و نسبت به استان‌های هم‌تراز وضعیت بسیار بهتری در این حوزه داریم.

وی به استان‌های دیگر نیز اشاره کرد و یادآور شد: برخی استان‌ها حتی افزایش 100 درصدی اعمال قانون در بخش جرایم را دارند. در سال‌جاری استان اردبیل 18 درصد و قم با 102 درصد نسبت به استان زنجان آمار صدور برگه جریمه بیشتری داشته‌اند.

شمس‌آذر به استان همدان و کردستان نیز اشاره کرد و گفت: همچنین استان‌های همدان با 59 درصد، کردستان با 23 و قزوین با 37 درصد نسبت به استان زنجان  تعداد برگه جریمه بیشتری را صادر کرده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان به میانگین اعمال قانون در سطح کشور نیز اشاره کرد و اظهار داشت: میانگین اعمال قانون در کشور 39 برگ در هر روز است که این آمار در استان زنجان 29 برگ بوده که نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است.

انتهای پیام/73007/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول