اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان خبر داد

پرداخت 6 میلیارد ریال وام کارگشایی به مددجویان زنجانی

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان از پرداخت شش میلیارد ریال وام کارگشایی به مددجویان زنجانی خبر داد.

پرداخت 6 میلیارد ریال وام کارگشایی به مددجویان زنجانی

اصغر پناهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: کمیته امداد شهرستان زنجان به منظور حل مشکلات فوری مددجویان اقدام به پرداخت وام کارگشایی به نیازمندان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه وام‌های کارگشایی به صورت هدفمند و با در نظر گرفتن نیازهای مددجویان پرداخت می‌شود؛ تصریح کرد: تا پایان مهر امسال 6 میلیارد و 174 میلیون ریال وام کارگشایی به مددجویان زنجانی پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان ابراز داشت: وام‌های کارگشایی کمیته امداد به منظور حل مشکلات فرهنگی، تحصیلی، ازدواج و معیشتی پرداخت شده است.

این مسئول به تاثیرات مثبت پرداخت وام‌های کارگشایی در زندگی مددجویان اشاره کرد و گفت: این وام‌ها به علت هدفمند بودن تاثیر بسزایی در ارتقای سطح اقتصادی خانواده‌ها و همچنین کاهش وابستگی آنها به امداد دارد.   

* پرداخت 187 میلیون ریال کمک موردی ویژه به مددجویان زنجانی   

پناهی در ادامه با اشاره به پرداخت کمک‌های موردی ویژه به مددجویان زنجانی، ادامه داد: این نوع کمک‌ها نیز یکی از سرفصل‌های خدماتی کمیته امداد در حمایت از مددجویان بوده و در راستای حل مشکلات فوری مددجویان پرداخت می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: حل مشکلات درمانی، معیشتی و فرهنگی خانواده‌های زیرپوشش از جمله موارد پرداخت کمک‌های موردی ویژه است.

وی با بیان اینکه پرداخت کمک‌های موردی ویژه به صورت مستمر و بر اساس نیازهای مددجویان صورت می‌گیرد، اضافه کرد: طی مهر ماه امسال 112 نفر از مددجویان زنجانی کمک موردی ویژه دریافت کرده‌اند و مبلغ هزینه شده در این زمینه 187 میلیون ریال است. کمیته امداد در راستای ارتقای سطح سلامت مددجویان و آگاهی آنها اقدامات مختلفی را انجام می‌دهد.

این مسئول به برگزاری کلاس‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای مددجویان زنجانی اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای ارتقای سطح آگاهی مددجویان در موضوع اعتیاد انجام گرفته است.

پناهی با اشاره به تاثیر مثبت آموزش‌های دینی و مذهبی در پیشگیری از ابتلا و اعتیاد مددجویان به مواد مخدر افزود: با توجه به تحقیقات درون سازمانی انجام شده توسط کمیته امداد در زمینه پایین بودن میزان آگاهی مددجویان در استفاده از مهارت‌های زندگی، بر همین اساس امدادگران آموزش و مشاوره‌های این نهاد را بر اساس مسائل دینی پایه‌گذاری کردند.

وی به مسائل آموزشی مطرح شده در این دوره‌ها نیز اشاره کرد و متذکر شد: در این دوره‌ها مباحثی از قبیل آموزش مهارت‌های زندگی، عوامل گرایش جوانان به مواد مخدر، تاثیر خانواده در گرایش جوانان به اعتیاد، راهکارهای پیشگیری از اعتیاد، اثرات سوء‌مصرف مواد مخدر و نحوه شناسایی انواع مخدر به مددجویان حاضر آموزش داده شده است.

انتهای پیام/73005/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول