اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون زنجان:

نمایندگان مجلس به بخش تعاون زنجان توجه داشته باشند

رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون استان زنجان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به بخش تعاون استان بی‌توجه هستند.

نمایندگان مجلس به بخش تعاون زنجان توجه داشته باشند

رضا سواری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: مظلومیت بخش تعاون استان زنجان را همین بس که نمایندگانی از بطن مردم منطقه برخاسته و با رای مردم به مجلس شورای اسلامی راه یافته‌اند نسبت به مردمی‌ترین فعالیت‌ها در اقتصاد کشور بی‌توجهی نشان می‌دهند.

وی بخش تعاون را مردمی‌ترین مجموعه فعال کشور عنوان کرد و افزود: بخش تعاون بعد از بخش دولتی مردمی‌ترین مجموعه فعال کشور محسوب می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون استان زنجان با بیان اینکه تلاش‌های بخش تعاون بیشتر اقتصادی و اجتماعی است، یادآور شد: فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی بخش تعاون در نوع خود در سطح کشور دارای جایگاه و اهمیت بالایی است.

وی به توصیه‌های دینی درخصوص تعاون اشاره کرد و گفت: توصیه‌های دین اسلام، قانون اساسی کشور و تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد تعاون مبین اهمیت بالای بخش تعاون و فعالیت تعاونی است.

سواری تاکید کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان که بیشتر آرای خود را در کسب کرسی‌های مجلس مرهون قشر تعاون‍گر درشهرها و روستاهای استان هستند باید نسبت به تاکیدات آموزه‌های دینی و تاکیدات مقام معظم رهبری اهتمام بیشتری داشته باشند و خود را مکلف به همراهی بسیار نزدیک با بخش تعاون استان و نیز اتاق تعاون استان زنجان که پارلمان بخش تعاون است، بدانند.

رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون استان زنجان ضرورت توجه به اقدامات اساسی مورد نیاز برای توسعه استان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: به منظور توسعه پایدار بخش غیردولتی اقتصاد در استان زنجان اتاق تعاون با همکاری و همراهی بسیار مناسب اتاق بازرگانی اقدام به تشکیل پارلمان اقتصادی غیر دولتی استان کرده است و طی جلساتی مقرر شده که نمایندگان استان در مجلس نیز همراه و همگام این مجموعه باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه علیرغم این ضرورت کارشناسی و توضیحات کامل این موضوع به دبیر سابق و کنونی مجمع نمایندگان استان و ضرورت برگزاری جلسات مشترک در این خصوص، نمایندگان استان بعد از گذشت چهار ماه پاسخ مناسب و قانع‌کننده‌ای به این دعوت نداده‌اند.

سواری به وضعیت بخش دولتی تعاون در استان اشاره کرد و یادآور شد: وضعیت به هم ریخته تعاون در بخش دولتی استان موید عدم توجه نمایندگان مجلس به بخش تعاون استان است.

رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون استان زنجان با بیان اینکه تعاون‌گران استان زنجان انتظار دارند نمایندگان آن‌ها در مجلس شورای اسلامی وقت و ارزش بیشتری برای به سامان رسیدن بخش تعاون استان قائل شوند، افزود: ضرورت و اهتمام لازم برای فعال‌تر شدن بخش تعاون استان ضروری است.

وی به فعالیت اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی در استان اشاره کرد و گفت: اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی در استان زنجان در رابطه با موضوعات تخصصی که فعالیت می‌کنند از توانمندی‌های بسیار بالایی برای سهیم شدن در اقتصاد استان برخوردارند.

سواری خاطرنشان کرد: متاسفانه ظرفیت‌های اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی به شدت مورد بی‌توجهی قرار گرفته است اما بخش تعاون زنجان در بین استان‌های هم‌تراز از مقبولیت و قابلیت خوبی برخوردار است.

رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون استان زنجان با بیان اینکه نمایندگان با بخش تعاون تعامل بهتری داشته باشند، افزود: از نمایندگان مجلس درخواست داریم با بخش تعاون قهر نداشته باشند و همراهی خود را با این بخش ادامه دهند.

انتهای پیام/73007/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول