اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی استان اردبیل:

ساخت رواق‌های بقعه شیخ حیدر در حال تکمیل است

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ساخت رواق‌های بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر رو به پایان است و به زودی شاهد تکمیل آن می‌شویم.

ساخت رواق‌های بقعه شیخ حیدر در حال تکمیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید خداپناهی عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر اظهار داشت: پیشرفت 95 درصدی ساخت رواق‌ها و محوطه سایت ساماندهی حریم بقعه شیخ حیدر واقع در شهرستان مشگین‌شهر نشان می‌دهد که این پروژه تا پایان امسال تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی محوطه اجرا شده برای رواق پیرامون بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر را به مساحت چهار هزار و 910 متر مربع عنوان کرد و افزود: آجرفرش، سیم‌کشی، نورپردازی رواق‌ها و محوطه سایت ساماندهی حریم این بقعه هنوز باقی مانده است.

خداپناهی با اشاره به ابنیه در حال اجرا از جمله تجاری، پارکینگ، صنایع دستی، مسجد و فروشگاه طبق طرح مصوب در سایت ساماندهی حریم بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر تصریح کرد: مساحت ابنیه در حال اجرا در حدود هشت هزار و 955 متر مربع است.

این مسئول از جمله ابنیه اجرا نشده به موزه، اداره، آمفی تئاتر، سالن گالری و غذاخوری اشاره کرد و ادامه داد: مساحت ابنیه اجرا نشده نیز شش هزار و 629 متر مربع است.

وی اعتبار هزینه شده از محل اعتبارات استانی و ملی برای سایت ساماندهی حریم بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر را 54 میلیارد و 650 میلیون ریال اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون میراث فرهنگی استان در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: جمع کل زیربنای حریم بقعه شیخ حیدر در حدود 16 هزار و 879 متر مربع است.

خداپناهی با بیان اینکه عملیات اجرایی سایت ساماندهی حریم بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر از سال 81 آغاز شده است، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در صورت تخصیص اعتبار کافی عملیات ساماندهی حریم این بقعه تا سال 94 به پایان برسد.

انتهای پیام/

62004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول