اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان:

44 بقعه و امامزاده گلستان میزبان «بصیرت عاشورایی» است

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان از برگزاری طرح سوگواره «بصیرت عاشورایی» در 44 بقعه و امامزاده این استان خبر داد.

44 بقعه و امامزاده گلستان میزبان «بصیرت عاشورایی» است

حجت‎الاسلام حسن دارابی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این ویژه برنامه در راستای ترویج و نشر شعائر حسینی، تعمیق ارزش‎های دینی و انتقال پیام عاشورایی است.

وی اجرای طرح‎های مذهبی در سطح امامزادگان را برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی مهم خواند و تصریح کرد: تعداد 121 بقعه متبرکه و امامزاده در سطح استان وجود دارد که 44 بقعه میزبان طرح «بصیرت عاشورایی» است.

75 درصد از بقاع گلستان میزبان دسته‎‌های عزاداری

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان از برگزاری مراسم دسته‎روی و سینه‎زنی در روز تاسوعا و عاشورا خبر داد و افزود: نزدیک به 75 درصد بقاع متبرکه استان میزبان برگزاری مراسم دسته‎روی عزاداران حسینی در شهرها و روستاها است که این اعتقادات دینی و آیینی نسل به نسل انتقال می‎یابد.

دارابی از برپایی نمایشگاه بصیرت عاشورایی با محوریت عاشوراپژوهی در امامزادگان شاخص استان خبر داد و یادآور شد: نمایشگاه بصیرت عاشورایی و خیمه‎های معرفت در امامزاده محمد‎بن زید(ع) و امامزاده محمدبن‎جعفر(ع) مقلب به «آق‎امام»، امامزاده یحیی‎بن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس و امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‎های عاشورایی با هدف ارتقای سطح بینش عزاداران برپا شده است، خاطرنشان کرد: مردم در این نمایشگاه‎ها با وقایع عاشورا آشنا می‎شوند.

حضور اهل تسنن در بقاع متبرکه

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به اعتقاد اهل‎ سنت به واقعه عاشورا اظهار داشت: اهل تسنن در کنار شیعیان به عزاداری سید و سالار شهیدان می‎پردازند و در هیئت‎ها و بقاع متبرکه نیز حضور خوبی دارند.

دارابی با بیان اینکه اهل تسنن به فرزندان اهل‎ بیت (ع) علاقه‌مند هستند، گفت: برای مراسم عزاداری به منظور ترویج و نشر فرهنگ عاشورایی تعدادی مبلغ و روحانی بومی و غیربومی در سراسر استان به ویژه مناطق محروم اعزام می‎شوند.

انتهای پیام/83001/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول