اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب اجرای طرح قدوم آسمانی تا رسیدن به امام مهربانی

20 بقعه متبرکه سمنان آماده میزبانی از زائران امام هشتم (ع) می‎شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: هم‎زمان با ایام شهادت امام رئوف 20 بقعه متبرکه استان سمنان با اجرای طرح قدوم آسمانی تا رسیدن به امام مهربانی، آماده میزبانی از زائران امام هشتم (ع) می‎‎شوند.

20 بقعه متبرکه سمنان آماده میزبانی از زائران امام هشتم (ع) می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت‎الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی ابراز ارادت مردم ایران اسلامی به خاندان اهل بیت (ع) را بی‎نظیر عنوان کرد.

وی تصریح کرد: همه ساله مشاهده می‎کنیم خیل عظیمی از ارادتمندان به خاندان اهل بیت (ع) به خصوص حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در ایام شهادت این امام بزرگ‎وار با پای پیاده عازم زیارت ایشان می‎شوند.

وی شور و شعف وصف‎ناپذیر این افراد برای زیارت بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) را علت اصلی تحمل سختی راه طولانی سفر بیان داشت و گفت: بر ما واجب است که از این عزیزان به نحو احسن میزبانی کنیم.

واحدی با اشاره به لزوم مشارکت سایر دستگاه‎های فرهنگی استان سمنان در اجرای این طرح اظهار کرد: اجرای مطلوب این طرح مشارکت سایر نهادها از جمله هلال احمر، بسیج، اورژانس را می‎طلبد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تشکیل یک ستاد استانی جهت برنامه‎ریزی مناسب را خواستار شد و افزود: به منظور اجرای مطلوب این طرح لازم است مسئولان ارشد استان سمنان همراه اداره کل اوقاف و امور خیریه باشند تا وظیفه میزبانی را به نحو احسن به جا آوریم و زائران با خاطره‎ای خوش از استان ما عبور کنند.

وی با اشاره به اینکه حرکت مردم در قالب کاروان‎های پیاده به صورت خودجوش انجام می‎شود، اظهار کرد: با توجه به بعد معنوی این سفر باید از فضای معنوی امامزادگان برای میزبانی از این عزیزان استفاده کنیم تا با توقف در این اماکن علاوه بر رفع خستگی از معنویت این اماکن نیز بهره‎مند شوند.

واحدی همچنین از برنامه‎ریزی جهت آماده‎سازی حداقل یک مکان در هر شهرستان برای استحمام زائران، توزیع غذای گرم بین زائران و توزیع بسته‎های فرهنگی با محتوای معرفت‎افزایی زائر خبر داد.

انتهای پیام/2249/ق/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول