اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف مازندران خبر داد

اجرای طرح جامع امامزادگان مازندران در 168 بقعه

معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف مازندران گفت: 168 پروژه طرح جامع امامزادگان مازندران با 43 میلیارد تون اعتبار در بقاع متبرکه استان در حال انجام است.

اجرای طرح جامع امامزادگان مازندران در 168 بقعه

نوروز رشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، با بیان اینکه احیای موقوفات گذشته یکی از کارهای اساسی سازمان اوقاف و امور خیریه است، اظهار داشت: این اقدامات با هدف اجرای نیات واقفان خیراندیش در مازندران صورت می‌گیرد.

معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف مازندران تصریح کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی برای بازسازی رقبات با مستعد‌‌سازی و سرمایه‌گذاری و با الویت عرصه و عیان صورت می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اهمیت موقوفات و احقاق حقوق وقف و موقوفه گفت: پرداخت حقوق وقف بر اساس فتوای مراجع واجب است و کسانی که می‌دانند متصرف موقوفات هستند باید حقوق موقوفه را پرداخت کنند.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف مازندران از تنظیم 15 هزار رقبه اجاره‌نامه موقوفات در مازندران خبر داد و بیان کرد: این اقدامات برای ثبت قرارداد و تجدید آن در کاربری‌های مختلف صورت گرفته است.

رشیدی به ‌کاربری مسکونی، تجاری، صنعتی و خدماتی اشاره کرد و گفت: این تعداد سند در هشت ماه نخست امسال صورت گرفته است.

رشیدی با اشاره به اینکه طرح جامع امامزادگان و بقاع متبرکه استان با سرعت خوبی برخوردار است، افزود: 168 پروژه عمرانی طرح جامع با 43 میلیارد تون اعتبار در حال انجام است.

وی مساحت کل این تعداد پروژه را 67 هزار و 374 متر مربع اعلام کرد و بیان داشت: در یک سال اخیر این پروژه‌ها حدود 51 درصد افزایش فیزیکی داشته است.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف مازندران به پروژه‌های عمرانی در دست اجرای این معاونت در استان اشاره کرد و گفت: 21 پروژه با مساحت 14 هزار 860 متر مربع در دست اقدام است.

رشیدی اعتبار این تعداد پروژه‌های عمرای را 16 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: این پروژه‌ها حدود 15 درصد افزایش فیزیکی داشته است.

انتهای پیام/86003/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول