اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازدید معاون فرهنگی اوقاف کشور از بقعه امامزاده سید ابوصالح قائمشهر

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از امامزاده ابوصالح شهرستان قائمشهر بازدید به عمل آورد.

بازدید معاون فرهنگی اوقاف کشور از بقعه امامزاده سید ابوصالح قائمشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از صبح روز پنج‌شنبه از چند امامزاده و بقعه متبرکه استان مازندران بازدید به عمل آورد.

حجت‌الاسلام شرف‌خانی از 15 امامزاده و بقعه متبرکه مازندران بازدید به عمل آورد و در این بازدید به مسائل ساخت و ساز شبستان امامزادگان و ایجاد خانه‌های فرهنگی در حاشیه امامزادگان و بقاع متبرکه تاکید کرد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از امامزادگان و بقاع متبرکه شهرهای ساری، بابل، قائمشهر، آمل،نکا، بهشهر و چالوس بازدید کرد.

همچنین شب گذشته معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از امامزاده سید ابوصالح شهرستان قائمشهر بازدید کرد و مسائل مربوط به ساخت شبستان در این امامزاده را مورد ارزیابی قرار داد.

حجت‌الاسلام شرف‌خانی در حاشیه بازدید از امامزاده ابوصالح قائمشهر در گفت‌و گو با خبرنگار فارس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، افزود: سازمان اوقاف با همکاری مردم سعی بر ایجاد اماکن فرهنگی در امامزادگان سراسر کشور و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی را دارد.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور با بیان اینکه برای ساخت و ساز شبستان باید مقدماتی از دستگاه‌های اجرایی کشور ایجاد شود، بیان داشت: همکاری سازمان میراث فرهنگی در امر بازسازی و مرمت امامزادگان و ساخت شبستان در بقاع متبرکه و امامزاده مهم است.

شرف‌خانی به مناظر دست‌ نخورده و بکر حاشیه امامزاده سید ابوصالح قائمشهر اشاره کرد و اظهار داشت: باید بهترین بهره و استفاده را از این امامزاده در جهت جذب مسافران و ایجاد مکان فرهنگی برد.

وی با بیان اینکه ساخت شبستان امامزاده ابوصالح قائمشهر ملزم به ایجاد مقدمات و همکاری با سازمان میراث فرهنگی است، افزود: مردم استان مازندران و خیران ساخت شبستان این امامزاده را آغاز کنند و سازمان اوقاف همکاری لازم را تمام زمینه‌ها برای ساخت شبستان این امامزاده انجام می‌دهد.

انتهای پیام/86003/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول