اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور انجام می‎‌شود

برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در 12 بقعه شاخص گلستان

مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان از برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در 12 مسجد و بقعه شاخص استان خبر داد.

برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در 12 بقعه شاخص گلستان

محمد کوهساری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه ماه محرم همزمان با روز حضرت علی‎اصغر (ع) با حضور مادران و نوزادان شیرخوار در جوار امامزادگان برگزار می‎شود.

وی، سطح کمی و کیفی همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در گلستان را نسبت به سال‎های گذشته مطلوب خواند و تصریح کرد: تاکنون بالغ بر 3 هزار و 235 نفر از مادران دارای فرزند شیرخوار برای حضور در این همایش در امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان ثبت‎نام کرده‎اند که این آمار همچنان رو به افزایش است.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: شمار شرکت‎کنندگان در همایش شیرخوارگان حسینی همواره بیشتر از آمارهای ثبت‎نام شده است، چراکه بسیاری از خانواده‎ها به دلیل عدم اطلاع‎رسانی مبادرت به ثبت‎نام نکرده اما در این همایش شرکت می‎کنند.

کوهساری خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار تاکنون در امامزاده یحیی‎بن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس اسامی 3 هزار و 600 شیرخوار و در امامزاده جعفر (ع) شهرستان مینودشت 738 نفر ثبت و ارائه شده است.

وی در خصوص اجرای همایش شیرخوارگان حسینی در گلستان، بیان داشت: این همایش در امامزاده حبیب‎الله (ع) نوکنده، امامزاده یحیی‎بن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس و امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان به صورت متمرکز و با مشارکت مرکز جهانی شیرخوارگان حسینی انجام می‎شود.

توزیع و اهدای یک‌هزار جلد کتاب در همایش شیرخوارگان حسینی

مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: علاوه بر این همایش شیرخوارگان حسینی به صورت غیرمتمرکز در امامزاده اسحاق (ع) شهرستان گرگان، امامزاده سلیمان (ع) شهرستان گرگان، امامزاده جعفر (ع) شهرستان مینودشت، امامزاده عبدالله (ع) کلاله و تکیه حضرت ابوالفضل (ع) نگین‎شهر برگزار می‎شود.

به گفته کوهساری؛ همایش شیرخوارگان حسینی امامزاده پیرباد (ع) نوده خاندوز و امامزاده حبیب‎الله (ع) شهرستان بندرگز به دلیل محدودیت فضا در مسجد جامع هر یک از این شهرستان‎ها برگزار خواهد شد.

وی از ارائه بسته‎های فرهنگی به زائران امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان خبر داد و اظهار داشت: حدود یک هزار جلد کتاب، بروشور، سی‎دی و لباس برای شیرخوارگان حسینی تدارک دیده شده است.

مراسم عزاداری باید در کنار شور حسینی به معرفت‌افزایی سوگواران کمک کند

مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: برنامه‎های همایش شیرخوارگان حسینی در قالب سخنرانی، مداحی، مرثیه‎سرایی، پخش کلیپ شهادت حضرت علی‎اصغر (ع) و برپایی نمایشگاه است که سوگواران حسینی و علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) می‎توانند روح خود را به معنویت برنامه‎ها جلا دهند.

کوهساری، ارتقای بصیرت عاشورایی را از مهمترین اهداف همایش شیرخوارگان حسینی برشمرد و افزود: مراسمات عزاداری باید در کنار شور حسینی به معرفت‎افزایی سوگواران کمک کند در حقیقت محرم و صفر تجدید بیعت با آرمان‎ها و ارزش‎های سیدالشهدا (ع) است.

وی با بیان اینکه برگزاری آئین‎های عزاداری باید در راستای معرفی نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) باشد، یادآور شد: حرکت عظیم فرهنگی شیرخوارگان حسینی چند سال متوالی در سطح کشور آغاز شده و دامنه آن حتی به خارج از مرزها نیز کشیده شده است که در واقع بیانگر گوشه‎ای از پیام نهضت عاشورا محسوب می‎شود.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان در پایان متذکر شد: حجت‎الاسلام احمد شرفخوانی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان سخنران آئین همایش شیرخوارگان حسینی در مرکز گلستان خواهند بود و حجت‎الاسلام کشیری، امام جمعه شهرستان کلاله به ارائه سخنرانی در امامزاده یحیی‎بن زید (ع) شهرستان گنبدکاووس خواهد پرداخت.

انتهای پیام/83001/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول