اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی کرمان:

کرمان امکان جذب توریسم سلامت را دارد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: کرمان به دلیل برخورداری از ظرفیت‌هایی چون چشمه‌های آب گرم، تپه‌های شنی و کلوت‌های شهداد امکان جذب توریسم سلامت یا پزشکی را دارد.

کرمان امکان جذب توریسم سلامت را دارد

محمدحسین تجلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان در تعریفی از گردشگری پزشکی اظهار داشت: گردشگرانی که برای برخورداری از امکانت درمانی یا بهبودی بیمارها با استفاده از منابع طبیعی وارد چند کشور دیگر می‌شوند به این افراد مسافر به قصد درمان می‌گویند.

وی از گردشگرانی نیز که با هدف جستن از تنش‌های روزانه و تجدید قوا از طریق مراکز بهداشتی یا چشمه‌ها بدون نظارت پزشک وارد کشورها می‌شوند، نام برد و افزود: گردشگری پزشکی شامل درمان بیماری‌های اورژانسی نمی‌شود، بلکه شامل درمان غیرفوری «الکتیو» می‌شود.

تجلی بیان داشت: استان کرمان به دلیل برخورداری از ظرفیت‌هایی چون چشمه‌های آب گرم، تپه‌های شنی چون تپه‌های شنی ریگان و کلوت‌های شهداد و همچنین پزشکان متخصص و حاذق این امکان برای جذب توریسم سلامت یا پزشکی را دارد.

وی به راهکارهایی برای جذب گردشگران سلامت اشاره کرد و افزود: افزایش تبلیغات و شناساندن جاذبه‌های طبیعی به گردشگران، بهبود امکانات پذیرایی گردشگران، پایین بودن تعرفه‌های پزشکی و... از عواملی هستند که می‌توانند در این زمینه ما را یاری کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در زمینه مزایای گردشگری سلامت تصریح کرد: اشتغالزایی به صورت تخصصی در حوزه بهداشت و درمان، افزایش گردشگران داخلی و خارجی، شناساندن بیشتر جاذبه‌ها با تاکید بر جاذبه‌های بهداشتی و درمانی، رشد اقتصاد، گردش سرمایه و پول در اقتصاد محلی و ارزآوری و از مهم‌تر پیوند امور سلامت و گردشگری می‌تواند از جمله این مزایا باشد.

وی با اشاره به چالش‌هایی که در این راه وجود دارد، خاطر نشان کرد: عدم توجه بخش خصوصی و رغبت کار در این حوزه و انسجام دستگاه‌های ستادی و اجرایی و... از جمله این چالش‌ها است.

انتهای پیام/2446/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول