اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین:

فضای مجازی مجالی برای سوء‌استفاده از خدمات گردشگری است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: فضای مجازی مجالی برای سوء‌استفاده از خدمات گردشگری است.

فضای مجازی مجالی برای سوء‌استفاده از خدمات گردشگری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، حمیدرضا قاسمی با اشاره به لزوم آشنایی تمام کاربران اینترنتی برای استفاده آگاهانه از فضای مجازی اظهار داشت: در حال حاضر در دنیا بهره‌برداری از فضای سایبری یک ضرورت است که خطرات خاص خود را داشته و توصیه ما به همه همشهریان برای محافظت از خانواده‌های خود در مقابل خطرات این فضا استفاده درست و آگاهانه از آن است.

وی فضای مجازی را برای تبلیغات در دنیا مهم دانست و افزود: حضور هوشیارانه مردم در صحنه اطلاع‌رسانی می‌تواند بهترین روش برای جلوگیری از آسیب‌‌‌های ناشی از خطرات موجود این فضای باشد زیرا فضای مجازی در حقیقت باب تازه‌ای از زندگی است که از آن باید برای بیان اندیشه و آگاهی بهره برد و در غیر این صورت دیگران آن را بر علیه ما استفاده می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین بیان کرد: فضای مجازی می‌تواند محیط مساعدی برای استفاده مناسب و همچنین سوء‌استفاده باشد و کاربران اینترنتی به یاد داشته باشند که در فضای مجازی بیشترین آسیب‌ها در اثر اعتماد بی‌جا اتفاق می‌افتد.

قاسمی ادامه داد:‌ عدم آگاهی کاربران در نگهداری و حفظ اطلاعات در فضای مجازی موجب شده است تا سودجویان از این عدم آگاهی سوء‌استفاده کنند که نتیجه آن پیامدهای زیانبار برای خانواده‌ها است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در فضای مجازی افراد فرصت‌طلب اقدام به تبلیغات در حوزه‌های گردشگری کرده که برخی از آن مؤسسات فاقد مجوز و یا از سوی مراجع ذی‌ربط لغو مجوز شده‌اند این مراکز تقلبی با این شیوه اقدام به جلب اعتماد مردم برای خرید تورهای گردشگری کرده و با خرید اینترنتی تورهای گردشگری به اخاذی و فریب افراد می‌پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین نقش رسانه‌ها در پیشگیری از اثرات سوء در فضای مجازی بسیار مهم خواند و یادآور شد: رسانه‌ها به عنوان عاملی همراه و همسو با نیروی انتظامی و به عنوان پل ارتباطی میان مردم می‌توانند نقشی بسیار تأثیرگذار در آگاه کردن کاربران داشته باشند.

قاسمی اضافه کرد: تمام کاربران برای آگاهی از اعتبار و صحت و سقم مطالب مندرج این مراکز می‌توانند در استان قزوین به سایت www.qchtn.ir مراجعه کرده و اسامی دفاتر خدمات مسافرتی استان را ملاحظه کرده و در صورت مواجهه با موارد مشکوک از طریق شماره تلفن 3685024 به این اداره کل گزارش داده تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/77002/ی/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول