اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه خراسان جنوبی خبر داد

وجود 40 هزار بسیجی در خراسان جنوبی

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: تعداد 40 هزار بسیجی رسمی در خراسان جنوبی وجود دارد.

وجود 40 هزار بسیجی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، یعقوب‌علی نظری پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز، روز جمعه را متعلق به امام زمان(عج) و ارواح طیبه اهل بیت(ع) دانست و اظهار داشت: هنوز فضای جامعه ما معطر به عاشورا و وقایع آن است.

وی با بیان این‌که محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است، ادامه داد: خمیرمایه اصلی محرم و صفر فرهنگ عاشورا است.

توسعه نظام اسلامی در گرو محرم و صفر است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بقاء، توسعه و حفاظت نظام اسلامی را در گرو محرم و صفر دانست و افزود: اتصال و بهره‌برداری از منبع پرفیض عاشورا و قیام امام حسین(ع) شجره طیبه را ایجاد کرد.

نظری با بیان این‌که امام راحل شور بسیجی را در جامعه کاشتند، اذعان داشت: همچنین با استفاده از شجره طیبه ضمانت‌نامه حفظ انقلاب و دستاوردهای آن را برای ما امضاء کردند.

وی بسیج را برخاسته از دل مردم دانست و تصریح کرد: تاریخ 34 ساله عمر بسیج بهترین شاهد و دلیل بر این ادعا است.

نخستین عنصر بسیج امت است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان این‌که بسیجیان در جنگ هشت ساله دفاع مقدس نقش مهمی بر عهده داشته‌اند، متذکر شد: رمز موفقیت تفکر و تشکل‌های بسیجی بوده است.

نظری با بیان این‌که سه عنصر اصلی در بسیج وجود دارد، یادآور شد: نخستین عنصر امت بوده که بسیج برخاسته از آن است.

وی دومین عنصر را امامت دانست و اضافه کرد: بسیج با اتصال به امامت جامعه توانسته است موفقیت‌هایش را به دست آورد.

حضور 200 هزار نفر در جنگ تحمیلی

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان این‌که فرهنگ عاشورا یک بار دیگر در هشت سال دفاع مقدس نمود پیدا کرد، ادامه داد: در آن صحنه سخت و طاقت‌فرسا حدود 200 هزار نفر شرکت داشتند.

نظری با بیان این‌که بسیج وظیفه دفاع از نظام مقدس اسلامی را دارد، افزود: همچنین توسعه کمی و کیفی نیز پیدا کرده است.

وی با بیان این‌که امروز ما شاهد گسترش بسیج در جهان اسلام هستیم، تصریح کرد: هم‌اکنون حدود 40 هزار نفر عضو بسیج رسمی در خراسان جنوبی هستند.

تشکیل حلقه‌های صالحین در تشکل بسیج

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان این‌که بسیجیان با حضور خود در عرصه‌های سیاسی فتنه‌ها را در نطفه خفه کرده‌اند، اذعان داشت: همچنین بسیج در صحنه‌های سیاسی، نظامی و علمی نیز حضور دارد.

نظری با بیان این‌که حلقه‌های صالحین برای نیاز به خودسازی در قالب تشکل بسیج شکل گرفته است، یادآور شد: در پنج سال گذشته ما در مقابل جنگ نرم دشمن در عرصه‌های مختلف هسته‌های مقاومت اقتصادی و فرهنگی را تشکیل داده‌ایم.

وی با بیان این‌که ما باید سنگرهای دفاع اقتصادی را در مقابل دشمن مسجد قرار دهیم، متذکر شد: ما با اتصال به مسجد و روحانیت می‌توانیم راه تعالی خود را پیدا کنیم.

افتتاح 50 پروژه محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان این‌که خودسازی بسیجیان در قالب حلقه‌های تربیتی باید در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: ما نباید نسبت به سرنوشت خود بی‌تفاوت باشیم.

نظری با بیان این‌که خدمت، سازندگی و اعزام گروه‌های جهادی در دستور کار بسیج قرار دارد، ادامه داد: همچنین گروه‌های پزشکی نیز به نقاط محروم اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های بسیج سازندگی استان در دو و سه سال گذشته خاطرنشان کرد: تعداد 50 پروژه محرومیت‌زدایی در استان توسط این نهاد افتتاح شده است.

انتهای پیام/69010/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول