اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصار‌ الرضا(ع) خراسان جنوبی:

بیش از 5 هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصار‌ الرضا(ع) خراسان جنوبی از اعزام 5 هزار دانش‌آموز از خراسان جنوبی به اردوی راهیان نور خبر داد.

بیش از 5 هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی قاسمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد راهیان نور دانش آموزی خراسان جنوبی اظهار داشت: سالانه دانش‌آموزان پایه دوم متوسطه نظری برای گذراندن درس آمادگی دفاعی به مناطق جنوبی کشور اعزام می‌شوند.

وی افزود: چهار سال است که برنامه اعزام دانش‌آموزان با هماهنگی سپاه و آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصار‌‌الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: امسال 5 هزار دانش آموز از خراسان جنوبی به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند.

قاسمی با بیان این‌که یک‌هزار و 400 دانش آموز پسر و یک‌هزار و 400 دانش‌آموز دختر تا قبل از امتحانات ترم اول به این اردوها اعزام می‌شوند، اضافه کرد: اعزام دانش‌آموزان با 134 دستگاه اتوبوس در هفت دوره انجام می‌شود.

وی در مورد افراد تشکیل‌دهنده کاروان‌های اعزامی گفت: در این اعزام‌ها 200 نفر فرهنگی و 300 نفر به عنوان راوی، خادم، روحانی و عوامل اجرایی اعزام می‌شوند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصار‌ الرضا(ع) خراسان جنوبی در ارتباط با زمان نخستین اعزام دانش‌آموزان اذعان داشت: پسران از 20 مهرماه سال جاری تا 12 آبان‌ماه و دختران از 20 آبان ماه تا 20 آذرماه در یک بازدید پنج روزه به مناطق جنوبی اعزام می‌شوند.

قاسمی ادامه داد: دانش‌آموزان از مناطق عملیاتی یادمان شهدای هویزه، دهلاویه، شلمچه، اروندکنار، مسجد جامع خرمشهر و والفجر هشت بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که محل اسکان دانش‌آموزان اردوگاه شهید حبیب‌اللهی در منطقه اهواز می‌باشد، یادآور شد: سرانه هر دانش‌آموزان مبلغ 167 هزار تومان است که از افراد هزینه‌ای دریافت نمی‌شود و هزینه‌ها بر عهده سپاه پاسداران و آموزش و پرورش است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصار‌الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان این‌که اردوی راهیان نور برنامه عملیاتی و فرهنگی بزرگ برای نسل نوجوان است، گفت: هدف از این اردوها تبیین مسائل فرهنگی، آشنایی جوان با فلسفه جهاد در راه خدا، تبیین شیوه‌های جنگ نرم، زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و ایثارگران و ثبت خاطرات راهیان نور است.

انتهای پیام/22481/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول