اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین خبر داد

برخورد با متخلفان تفکیک غیربهداشتی زباله در قزوین

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین گفت: با متخلفان تفکیک غیربهداشتی زباله در قزوین به شدت برخورد می‌شود.

برخورد با متخلفان تفکیک غیربهداشتی زباله در قزوین

حسین بهزاد‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: برخی افراد در مخزن زباله‌ به تفکیک غیربهداشتی زباله می‌پردازند که این اقدام آنان چهره شهری را زشت و نازیبا کرده است.

وی با بیان اینکه متخلفان تفکیک غیربهداشتی زباله که بیشتر آنان غیربومی است مشکلات زیادی را در شهر قزوین به وجود آورده است، افزود: شهرداری قزوین برای رفع این مشکلات و ساماندهی این متخلفان جلسات متعددی با ارگان‌هایی از جمله نیروی انتظامی، استانداری و فرمانداری تشکیل داده است تا با جمع‌آوری متخلفان یاد شده از این اقدام آنان در شهر جلوگیری کند.

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین با اشاره به اینکه برنامه‌های منظمی برای رفع این مشکل در شهر قزوین برنامه‌ریزی شده است، اضافه کرد: از جمله این برنامه‌ها مشخص شدن اکیپ‌هایی در این شهر است.

بهزادپور ادامه داد: این اکیپ‌ها وظیفه دارند تا افرادی که به صورت غیر بهداشتی از مخازن زباله اقدام به جمع آوری و حمل پسماند‌های قابل بازیافت می‌کنند را ساماندهی کنند.

این مسئول بیان کرد: شهروندان قزوینی در مشکل یاد شده به شهرداری قزوین کمک کنند و در صورت مشاهده این افراد مشخصات آنان را به سازمان مدیریت پسماند گزارش دهند یا با سامانه 137 تماس بگیرند تا برخوردهای لازم با آنان صورت گیرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: اجرای جمع‌آوری و برخورد با متخلفان تفکیک غیربهداشتی زباله در شهر قزوین موجب افزایش آرامش شهروندان قزوینی و زیبای چهره شهری می‌شود.

فرهنگ‌سازی تفکیک زباله خشک از تر بین شهروندان قزوینی

وی فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندی در تفکیک زباله خشک از تر را مهم‌ترین برنامه فرهنگی برای رفع مشکل یاد شده دانست و ابراز داشت: شهرداری قزوین در راستای اجرای این برنامه تلاش می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین اضافه کرد: شهروندان قزوینی با تفکیک زباله تر از خشک موجب کاهش تعداد متخلفان تفکیک غیربهداشتی زباله در قزوین می‌شوند و تحقق این مهم موجب افزایش چهره شهری می‌شود.

بهزادپور ادامه داد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین نیز می‌تواند با جمع‌آوری به موقع زباله‌ها از اقدام متخلفان تفکیک غیربهداشتی زباله جلوگیری کند.

این مسئول یادآور شد: نهادینه کردن این فرهنگ بین شهروندان قزوینی خواسته شهرداری قزوین و شورای اسلامی شهر قزوین است و در این راستا برنامه‌ای خوبی را بین آنان اجرا می‌کند.

جمع‌آوری روزانه 250 تن زباله در قزوین

این مسئول با بیان اینکه میانگین روزانه 240 تا 250 تن زباله از شهر قزوین زباله جمع‌آوری می‌شود، ابراز داشت: جمع‌آوری زباله‌ها و نظافت معابر شهری به عهده سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین است.

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین یادآور شد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری برنامه‌ریزی‌های دقیقی در این حوزه انجام داده تا این زباله‌ها به نحو مطلوبی از شهر قزوین جمع‌آوری شود.

انتهای پیام/77009/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول