اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان زنجان:

نخبگان و مخترعان می‌توانند تحریم‌ها را بی‌اثر کنند

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان زنجان گفت: نخبگان و مخترعان می‌توانند تحریم‌ها را شکسته و بی‌اثر کنند.

نخبگان و مخترعان می‌توانند تحریم‌ها را بی‌اثر کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، پروفسور علی رمضانی ظهر امروز در نخستین کارگاه آموزش خلاقیت و ابداعات و اختراعات ویژه دانش‌آموزان مراکز آموزشی دوره متوسطه ناحیه یک زنجان اظهار داشت: جامعه امروزی به خلاقیت و کارآفرینی در همه زمینه‌ها نیاز فراوان دارد.

وی با اشاره به اینکه دهه چهارم انقلاب اسلامی ایران دهه پیشرفت و عدالت است، افزود: در 35 سال اخیر کشورمان در زمینه خلاقیت پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان زنجان به اهمیت خلاقیت و کارآفرینی در کشور تاکید کرد و گفت: در سه دهه گذشته هدف آموزشی کشور تربیت معلم بوده است، ولی امروزه تربیت افراد خلاق و کارآفرین از اهداف مهم مراکز آموزشی است.

این مقام مسئول لازمه کارآفرینی را شناخت نیاز جامعه دانست و بیان داشت: از 10 سال گذشته به ایده‌های کارآفرینی توجه شده است.

رمضانی با بیان اینکه در استان زنجان سه مرکز رشد و یک واحد فناوری با عنوان پارک فناوری فعال است، افزود: حدود 80 شرکت در پارک فناوری فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه طی سه سال اخیر پس از ارزیابی 55 اختراع از 35 اختراع حمایت شده است، تصریح کرد: برای حمایت از این اختراعات بنیاد ملی نخبگان تا 40 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان زنجان به رشد 11 برابری علم بعد از انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: قبل از انقلاب تعداد مقاله‌های علمی کشور 500 مقاله بوده که با پیشرفت و تولید علم این تعداد 120 برابر رشد داشته و تاکنون 60 هزار مقاله به چاپ رسیده است.

این مسئول و نخبه علمی به تلاش برای برطرف کردن نیازهای جامعه از طریق نخبگان کشور تاکید کرد و افزود: حدود 70 میلیارد دلار واردات رسمی و غیر رسمی داریم که این نشان‌دهنده نیاز کشور به تولیدات داخلی توسط نخبگان و کارآفرینان است.

پروفسور رمضانی شناخت نیاز‌های جامعه را عامل موفقیت مخترعان دانست و افزود: مخترع باید بتواند نیاز جامعه و بازار را بشناسد.

وی به تحریم‌های صورت گرفته توسط کشورهای خارجی علیه کشورمان اشاره و تصریح کرد: نخبگان و مخترعان کشور می‌توانند با اختراع و تولید مناسب خود با این تحریم‌ها مقابله کنند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان زنجان با بیان اینکه کشورهای غربی مسائل هسته‌ای ایران را بهانه‌ای برای تحریم قرار داده‌اند، افزود: نخبگان کشورمان با تولیدات خوب و مناسب می‌توانند در این جنگ که یک جنگ ایدئولوژیک است، پیروز شوند.

این مسئول در ادامه هدف از تاسیس بنیاد ملی نخبگان را کمک و حمایت از نخبگان و استعداد‌های برتر در جامعه دانست.

انتهای پیام/2308/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول