اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قدیری‌ابیانه:

خطرناک‌ترین تحریم، خود‌تحریمی است

قدیری‌ابیانه خطرناک‌ترین تحریم علیه ایران و مؤثرترین آن را خود تحریمی دانست و گفت: باید این احساس در مردم ایجاد شود که مصرف کالای خارجی به معنی ضربه‌زدن به اشتغال و تعطیلی کارخانجات و نیاز به ارز خارجی است.

خطرناک‌ترین تحریم، خود‌تحریمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد حسن قدیری ابیانه پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع کدام تحریم خطرناک‌تر است؟ اظهار داشت: امروز تحریم‌های زیادی از جمله تحریم بانکی، دارو، قطعات هواپیما، خودرو و انرژی هسته‌ای به کشور تحمیل شده است.

تصور مردم از تأثیر تحریم‌ها غیر واقعی است

وی با بیان این‌که عده‌ زیادی مشکلات جاری کشور را ناشی از این تحریم‌ها می‌دانند و معتقدند که اگر روابط ما با آمریکا حل شود مشکلات اقتصادی ما نیز حل می‌شود، افزود: هر چند تحریم‌ها در اقتصاد کشور مؤثر است اما تصور مردم از تأثیر تحریم‌ها غیر واقعی است.

این کارشناس مسایل سیاسی ادامه داد: مشکلات اقتصادی در ایران در حالی است  که کشورهایی مثل ایتالیا، اسپانیا و یونان که نه تنها تحریم نیستند بلکه مورد حمایت بانک جهانی نیز هستند اما وارد مرحله ریاضت اقتصادی شده‌اند.

قدیری ابیانه با بیان این‌که خطرناک‌ترین تحریم علیه ایران و مؤثرترین آن خود تحریمی است، تصریح کرد: بسیاری از مردم ما در هنگام انتخاب بین کالای خارجی و ایرانی کیفیت، قیمت و مارک محصول را مورد توجه قرار می‌دهیم.

مردم در مسائل اقتصادی درست عمل نکرده‌اند

وی اضافه کرد: اما غافل از این موضوع هستند که در واقع انتخاب کالای خارجی یعنی انتخاب اشتغال در کشور خودمان یا در کشور خارجی؟ اقتصاد خود را تقویت می‌کنیم یا اقتصاد یک کشور خارجی را؟ نیاز خود به ارز خارجی را کاهش می‌دهیم یا افزایش؟

سفیر سابق ایران با اشاره به این‌که همین مردم این اشتباه را در رقابت‌های نظامی و ورزشی نمی‌کنند، اذعان داشت: هر چند مردم در این مسائل درست عمل می‌کنند اما در مسائل اقتصادی درست عمل نکرده‌اند.

قدیری ابیانه یکی از عوامل مهم پیشرفت ژاپن را حمایت مردم این کشور از تولیدات داخلی آن عنوان کرد و  گفت: ما باید کاری بکنیم که این احساس در مردم ایجاد شود که مصرف کالای خارجی به معنی ضربه‌زدن به اشتغال و کار جوانان، تعطیلی کارخانجات و نیاز به ارز خارجی است.

ایران از فرهنگ کاری خوبی برخوردار نیست

وی متذکر شد: البته باید تولیدکنندگان نیز از این موضوع سوء استفاده نکنند.

این کارشناس همچنین به ساعات کاری مفید در کشور اشاره کرد و افزود: طبق آمارها ساعت کاری مفید در کشور طی سال 90، 64 دقیقه در روز بود که این رقم در سال 91 به 22 دقیقه در روز رسید.

قدیری ابیانه با بیان این‌که کشور ما از فرهنگ کاری خوبی برخوردار نیست، خاطر نشان کرد: با این در فرهنگ کاری ما دیگر نیازی به تحریم و توطئه دشمن نداریم و خودمان این ظلم را در حق خود می‌کنیم.

انتهای پیام/69022/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول