اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح/سرلشکر جعفری در آیین گرامی‌داشت سالروز شکست حصر سوسنگرد:

نتیجه تحریم‌ها حضور گسترده مردم در راهپیمایی‌ها و صندوق‌های رأی بوده است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان خیال می‌کنند می‌توانند با تحریم ملت ایران را به تسلیم وا ‌دارند اما نتیجه این تحریم‌ها حمایت از نظام اسلامی و اهداف والای آن است.

نتیجه تحریم‌ها حضور گسترده مردم در راهپیمایی‌ها و صندوق‌های رأی بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سوسنگرد، آیین گرامی‌داشت سالروز شکست حصر سوسنگرد امروز با حضور مسئولان کشوری و لشکری و مسئولان محلی در سوسنگرد برگزار شد.

در این مراسم فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان مهمان ویژه حضور داشت و از تمبر یادبود سالروز شکست حصر سوسنگرد رونمایی کرد.

سرلشکر جعفری سپس در سخنانی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های ممتاز شکست حصر سوسنگرد این بود که این شهر اولین شهری بود که با مقاومت مردمی آزاد شد.

وی افزود: در واقع شکست حصر سوسنگرد شکست سنگینی را به دشمن بعثی وارد کرد و این شکست سرمنشاء ناکامی‌های دیگر دشمن در جنگ بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: رژیم بعث عراق سودای تصرف شش روزه خوزستان را در سر می‌پروراند اما آنچه در عمل اتفاق افتاده مقاومت دلیرانه ملت ایران بود.

جعفری تصریح‌کرد: در واقع ایمان و توکل بر خدا در کنار فرهنگ و مکتب تشیع وقتی با دلاورمردی مردان و زنان ایرانی همراه شد دشمن را به شکست واداشت.

وی اضافه‌کرد: عزت و سربلندی امروز ایران اسلامی نیز مرهون همین ایستادگی‌ها، مقاومت و دلامردی‌های هشت سال دفاع مقدس است.

*صدام و هم‌پیمانانش از توان نیروهای مردم غافل بودند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان‌کرد: صدام و هم‌پیمانانش همه محاسبات نظامی را برای رسیدن به هدف خود انجام داده بودند اما از یک چیز غافل شده بودند و آن نیز نیروهای مردمی بود.

جعفری افزود: همین نیروی بزرگ نیز وقتی با تمام توان وارد صحنه شد تمام برنامه‌ها و محاسبات آنها را بر هم ریخت و معادلات را کاملا تغییر داد.

وی گفت: شکست حصر سوسنگرد ترس زیادی را در نیروهای بعثی ایجاد و آنها را مجبور به عقب‌نشینی کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: این در حالی بود که اگر سوسنگرد آزاد نمی‌شد ممکن بود جنگ سرنوشت دیگری پیدا کند.

جعفری تصریح‌کرد: اما با عنایت الهی و ایستادگی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی سوسنگرد آزاد شد و به آغوش میهن اسلامی بازگشت.

وی با اشاره به خیانت‌های بنی‌صدر اضافه‌کرد: بنی‌صدر مخالف حضور نیروهای مردمی در جنگ بود و با نگاه لیبرالی خود خواستار مذاکره با عراقی‌ها شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان‌کرد: حتی همکاری‌های سپاه و ارتش نیز به دلیل مخالفت‌های بنی‌صدر بدون اطلاع وی انجام می‌شد و این دو ارگان نظامی همکاری نزدیک اما پنهانی را با یکدیگر داشتند.

*نتیجه تحریم‌ها حمایت ملت از نظام اسلامی است

جعفری اظهار کرد: در جهان چشم‌های زیادی به مقاومت ملت ایران دوخته شده است لذا باید قدر شهدای خود را بدانیم چرا که عزت امروز ایران مدیون خون شهدا و پایداری آنها است.

وی بیان کرد: دشمنان توطئه‌های بسیاری علیه ایران برنامه‌ریزی می‌کنند و از طریق ورود به مسائل سیاسی و امنیتی قصد دخالت در کشور را دارند تا در مسیر انقلاب انحراف ایجاد کنند و چون موفق به این امر نمی‌شوند دست به تحریم دارایی‌های ایران در بانک‌های جهانی و همچنین تحریم فروش نفت می‌زنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: آنها خیال می‌کنند می‌توانند با این کار ملت ایران را به تسلیم وا ‌دارند اما نتیجه این تحریم‌ها حضور گسترده مردم در راهپیمایی‌ها و صندوق‌های رأی و همچنین حمایت از نظام اسلامی و اهداف والای آن است.

*پایداری و مقاومت ملت ایران برگرفته از پیام عاشورا است

وی ادامه داد: پایداری و مقاومت ملت ایران برگرفته از پیام عاشورا است و این ملت با دقت و هوشیاری هرچه تمام در صحنه عمل، حرکت عاشورایی و زیر بار ظلم نرفتن را به دنیا نشان می‌دهد.

جعفری عنوان کرد: امروز بخش قابل توجهی از سوریه در اشغال رژیم صهیونیستی است در حالیکه در دوران دفاع مقدس همین موضوع برای ایران اتفاق افتاده بود و بخشی از مناطق خوزستان در تصرف عراق بود، لذا در آن دوران برای همه سئوال بود سرنوشت جنگ چه خواهد شد اما غیرت اسلامی ایرانی و شیعی جوانان سبب شد که عملیات بسیاری در جبهه‌ها علیه ارتش بعثی انجام شود و آنها را از خاک وطن بیرون کنند.

وی اظهار کرد: سپاه پاسداران در اوایل انقلاب یک نیروی نظامی نبود و علاوه بر اینکه آموزش نظامی ندیده بود، تجهیزات نظامی لازم را در اختیار نداشت و تنها یک نیروی مسلح بود، این در حالی است که اکنون دارای ساز و برگ نظامی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه جهاد از نظر خداوند ارزش بسیاری دارد که برای دفاع از خاک کشور، عزت، ناموس و فرهنگ یک جامعه اتفاق می‌افتد، ادامه داد: 8 سال دفاع مقدس سرشار از معنویت و ارزش‌های دینی اسلامی با محوریت جهاد و مقاومت علیه تجاوزگران بود.

وی افزود: نسل جوان امروز ما که تصمیم‌گیرندگان راه انقلاب اسلامی هستند باید بدانند که این دستاورد بزرگ با چه قیمتی به دست آنها رسیده است و خود را برای محافظت همه‌جانبه از انقلاب اسلامی آماده کرده و از آن حمایت کنند تا از سختی‌های راه در آینده به خوبی عبور کنند و زمینه را برای ظهور امام زمان(عج) مهیا کنند.

جعفری ضمن تشکر از مسئولان شهرستانی و استانی که اینچنین مراسمی را هرسال برگزار می‌کنند، افزود: یادکردن از شهدا و درس گرفتن از مقاومت آنها و همچنین یادآوری اهداف شهیدان، بزرگترین دستاوردی است که در این همایش‌ها دنبال می‌کنیم.

وی در پایان در خصوص وضعیت کشاورزی شهرستان دشت‌آزادگان، گفت: با توجه به صحبتی که با استاندار خوزستان داشتم مقرر شد که زمین‌های کشاورزی شهرستان ساماندهی شود و برنامه‌ریزی لازم جهت اشتغال جوانان در امر کشاورزی محقق شود. همچنین لازم دانستیم که به مشکلات شهرستان دشت‌آزادگان رسیدگی کنیم.

انتهای پیام/72008/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول