اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دیر:

ملت ایران در تحریم، «رمضانی» و در تهدید «محرمی» است

امام جمعه دیر گفت: ملت ایران در مقابل تحریم‌ها "رمضانی" و در مقابل گزینه نظامی "محرمی" است و از تهدیدات نمی‌هراسد.

ملت ایران در تحریم، «رمضانی» و در تهدید «محرمی» است

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی صبح امروز در مراسم زیارت حضرت عباس(ع) در دیر اظهار داشت: عزاداران حسینی باید هدف امام حسین(ع) را از قیام خود بدانند و هدف آن را دنبال کنند.

وی افزود: نکند برای امام حسین(ع) مراسم باشکوه برگزار اما هدف امام را گم کنیم.

امام جمعه دیر با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری مراسم زیارت حضرت عباس(ع) گفت: برگزاری این مراسم سنت ارزشمندی است که سال‌هاست با تلاش بانیان حسینیه و خطیب توانمند حجت‌الاسلام سیدمحسن آزادی و با حضور گسترده مردم شهر دیر در صبح تاسوعای حسینی برگزار می‌شود.

وی افزود: این ابراز احساسات پاک شما مردم اهل بیت دوست به امام حسین(ع) و اصحاب با وفایش جامعه ما را در مقابل خطرات مصون نگه می‌دارد.

امام جمعه دیر اضافه کرد: تا ملت ایران دلداده اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و از امام حسین(ع) و یاران وفادارش الهام می‌گیرد در مقابل دشمنان سر تسلیم فرود نمی‌آورد و حضور میلیونی مردم ایران اسلامی در مراسمات عزاداری حسینی همه نقشه‌های دشمن را به باد می‌دهد.

سخنران صبح تاسوعای شهر دیر با اشاره به ماموریت حضرت حضرت ابوالفضل‌العباس‌(ع) از طرف امام حسین(ع) برای مذاکره با دشمن، اعلام کرد: واکنش امام حسین (ع) به تهدیدات دشمن این بود که سازش را نمی‌پذیرد و زیر بار ذلت نمی‌رود.

وی افزود: کسی که به مذاکره با دشمن می‌رود باید از بصیرت کامل برخوردار باشد و ایمانی محکم و استوار داشته باشد.

امام جمعه دیر اضافه کرد: ملت ایران در مقابل تحریم‌ها فرزند "رمضان" و در مقابل گزینه نظامی فرزند "محرم" است و از تهدیدات نمی‌هراسد.

حسینی گفت: درود می‌فرستیم به رهبر فرزانه انقلاب که با تاسی از امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) در مقابل یاوه‌گویی‌های دشمن با اقتدار ایستاده است.

وی افزود: در مذاکرات 1+5 در مقابل ایران نیست بلکه رژیم نامشروع صهیونیستی است که مقابل ما قرار گرفته است اما دشمن باید بداند ملتی که امام حسین(ع) دارد از تهدیدات هراسی ندارد.

امام جمعه دیر عنوان کرد: یکی از عوامل پیدایش حادثه عاشورا و این مصیبت و فاجعه بزرگ کم‌رنگ شدن ارزش‌ها و معنویت در جامعه بوده است.

وی اضافه کرد: وقتی در جامعه‌ای نماز کم‌رنگ می‌شود و مردم به دنبال دنیا می‌روند حادثه‌ای مانند حادثه عاشورا به وجود می‌آید و نکند عزادار امام حسین(ع) با قرآن مانوس نباشد.

حسینی با برشمردن نماز گفت: امام حسین (ع) می‌توانست در خیمه نماز بخواند اما در جلوی دیدگان دشمن نماز را به جماعت خواند و امام(ع) برای نماز خود شهید داد.

امام جمعه دیر افزود: متاسفانه بعضی وقت‌ها نوحه‌ها و اشعاری خوانده می‌شود که شایسته اهل بیت(ع) نیست و باید دقت بیشتری صورت گیرد.

مراسم زیارت حضرت عباس(ع) صبح امروز با حضور مردم دوستدار اهل بیت(ع) شهر دیر در حسینیه باب‌الحوائج علیه‌السلام این شهر برگزار شد.

گفتنی است این مراسم به صورت زنده از رادیو استان بوشهر و بصورت غیر زنده از سیمای استانی بوشهر پخش  شد.

انتهاای پیام/66005/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول