اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

خواسته ایران لغو تمام تحریم‌ها است / مذاکرات به نتیجه نرسد خللی در روند حرکت نظام ایجاد نمی‌شود

امام جمعه قم گفت: خواسته ایران لغو تمام تحریم‌ها است و این‌گونه نیست که اگر مذاکرات به نتیجه‌ای نرسید مشکلی در روند حرکت نظام اسلامی ایران پیش بیاید.

خواسته ایران لغو تمام تحریم‌ها است / مذاکرات به نتیجه نرسد خللی در روند حرکت نظام ایجاد نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به انجام مذاکره با 1+5 گفت: تیم مذاکره‌کننده ایران با جدیت و حسن نیت وارد عرصه مذاکره شدند و ایران در این مذاکرات نشان داد که به دنبال شفاف‌سازی است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که غربی‌ها در انسجام داخلی خود با مشکل مواجه هستند، تصریح کرد: پیش‌نویس آماده شده و همه توافق کرده بودند که این پیش‌نویس را آماده کنند ولی بدون این‌که نظر نماینده ایران پرسیده شود، متن آن را تغییر دادند.

امام جمعه قم با اشاره به موضع‌گیری وزیر خارجه فرانسه اظهار داشت: مشخص نشد که در این مذاکرات فرانسه نمایندگی چه کشوری را به عهده داشت ولی به هر حال متن توافق را تغییر دادند و مسئولان ایران حاضر نشدند که توافق‌نامه را امضا کنند و مذاکرات باز هم ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به این‌که تیم مذاکره‌کننده ایران حسن‌ نیت خود را به دنیا نشان داد، ادامه داد: خوی استکباری آمریکا برای ملت ما به خوبی شناخته شده است در شرایطی که تیم مذاکره‌کننده با اعضای 1+5 در حال مذاکره بود آمریکایی‌ها در سنا مشغول هماهنگی برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران بودند و از سوی دیگر اوباما اعلام کرد که مقصود ما لغو تحریم‌های ایران نیست.

حسینی‌بوشهری خطاب به کسانی که برخی اوقات به آن سوی مرزها دل بسته‌اند، تاکید کرد: دل بستن به غربی‌ها نتیجه‌ای جز تحریم‌ها نداشته است و باید به جای این‌ها به قدرت الهی و تدابیر رهبری دل بست.

وی خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند که از تیم مذاکره‌کننده به عنوان سربازان نظام در جبهه دیپلماتیک حمایت می‌کنند و ملت نیز حامی تیم مذاکره‌کننده است؛ خواسته ایران لغو تمام تحریم‌ها است و این‌گونه نیست که اگر مذاکرات به نتیجه‌ای نرسید مشکلی در روند حرکت نظام اسلامی ایران پیش بیاید.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه ضرورت توجه دولت به حل مشکلات اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: تیم اقتصادی دولت باید نسبت به حل مشکلات اقتصادی اهتمام بیشتری داشته و با تکیه بر توان داخلی به فکر حل مشکلات باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی تصریح کرد: از همه کسانی که در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم تلاش کردند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

حسینی‌بوشهری با اشاره به درس‌هایی که عاشورا برای ما دارد، خاطرنشان کرد: نخستین درسی که از عاشورا می‌گیریم این است که در عرصه دفاع از دین و ارزش‌ها کمی عده و عُده اهمیتی ندارد.

وی با اشاره به این‌که درس دوم عاشورا شناخت بصیرت افراد و قرار گرفتن ایشان در معرض امتحان الهی است، گفت: در این روز بسیاری از آن‌هایی که مدعی دفاع از پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) بودند، چهره واقعی خود را نشان دادند.

عضو خبرگان رهبری آسیب‌پذیری جبهه دشمن را از دیگر درس‌های حادثه عاشورا دانست و گفت: نباید ما از توان و نیروی قدرت‌ها نگران باشیم چراکه امام حسین (ع) با تمام توان به مبارزه با قدرت زمان خودش رفت و در نهایت نیز پیروز واقعی بود.

وی بصیرت داشتن در دفاع از دین را درس دیگر واقعه عاشورا عنوان کرد و اظهار داشت: کسانی که بصیرت لازم را نداشته باشند در بزنگاه‌ها در صف مقابل قرار می‌گیرند.

امام جمعه قم در بخش پایانی سخنان خود روز یازدهم محرم را روز تجلیل از اسرا و مفقودین دانست و تاکید کرد: آزادگان حق بزرگی بر گردن انقلاب دارند و باید قدر ایشان را بدانیم.

انتهای پیام/2258/م40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول