اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری اردبیل:

آمار تصادفات در ایران دو برابر میانگین جهانی است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: آمار تصادفات در کشورمان بیش از دو برابر میانگین متوسط جهانی است.

آمار تصادفات در ایران دو برابر میانگین جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف خدادادی عصر امروز در جلسه بررسی علل و عوامل تصادفات در راه‌های مواصلاتی استان که با حضور مدیران دستگاه‌های متولی و پلیس راهور استان برگزار شد، اظهار داشت: آمار تصادفات در ایران و به تبع آن در استان اردبیل بسیار بالاست که با شیوه‌های کنترلی می‌توان آن را به حداقل رساند.

وی تصریح کرد: آمار تصادفات در ایران بیش از دو برابر جهانی است و این امر هزینه‌های بسیاری را برای کشور و آثار بد اقتصادی، اجتماعی و روانی را به ویژه برای خانواده‌ها به بار می‌آورد.

خدادادی در مورد علل وقوع تصادفات به عوامل متعددی از جمله بحث نظارت و مهندسی راه و جاده‌ها و ایمنی خودروها اشاره کرده و نقش آموزش رعایت نکات و موارد ایمنی را بسیار حیاتی دانست.

این مسئول از اجرای برنامه‌های متعددی در مورد کاهش تصادفات از جمله برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه برای رانندگان خاطی خبر داده و نقش صدا و سیما را در انتقال آموزش و فرهنگ صحیح رانندگی به عموم مردم بسیار پر اهمیت ذکر کرد.

وی شناسایی و ایمن‌سازی جاده‌ها و نقاط پر حادثه، حضور محسوس پلیس در جاده‌ها و نصب تابلوهای هشدار‌ دهنده را از جمله عوامل مؤثر در کاهش تصادفات اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ادامه داد: در کنار هشدارها و آگاهی‌بخشی‌ها باید آموزش‌های رانندگان قبل از صدور گواهینامه در دستور کار باشد تا با مشکلات دامنه‌دار مواجه نشوند.

خدادادی گفت: ما باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا حوادث ناگوار جاده‌ای نه تنها تقلیل یابد بلکه خود مردم با احترام به قوانین به کاهش آسیب‌های احتمالی کمک کنند.

انتهای پیام/62003/ک20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول