اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌شرقی:

موتورسواران و عابران، 28 درصد تلفات در تصادفات جاده‌ای هستند

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: 28 درصد تلفات در تصادفات جاده‌ای در استان مربوط به موتورسوران و عابران پیاده است.

موتورسواران و عابران، 28 درصد تلفات در تصادفات جاده‌ای هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جواد هدایتی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: موتورسواران و عابران پیاده 28 درصد تلفات انسانی تصادفات جاده‌ای در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: پیشگیری از تلفات و جراحات و تأثیر قابل توجه آموزش و فرهنگ‌سازی و اقدامات ایمن‌سازی فیزیکی در این مورد را اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان با همکاری دستگاه‌های ذیربط، انجام می‌دهد.

وی همچنین در ادامه افزود: اجرای طرح ارتقای ایمنی موتورسواران و عابران پیاده را در روستاهای حوالی محورهای پرخطر برای موتورسواران و عابرین پیاده در سال 1391 آغاز کردیم که این طرح امسال دومین سال اجرای خود را در استان پشت سر می‌گذارد.

وی ادامه داد: برای آغاز این طرح 32 روستا در محورهای تبریز ـ آذرشهر ـ عجب‌شیر و تبریز ـ مرند ـ جلفا که در حوزه چهار فرمانداری تبریز، اسکو، آذرشهر و مرند هستند، انتخاب و طرح مذکور در آنها اجرا شد.

هدایتی گفت: در سال‌جاری نیز این طرح در 31 روستای حوالی محور آذرشهر - عجب‌شیر - بناب - ملکان ـ میاندوآب در حوزه سه فرمانداری عجب‌شیر، بناب و ملکان در حال اجرا است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌شرقی ادامه داد: برای اجرای این طرح، آموزش حضوری و فرهنگ‌سازی صحیح عبور و مرور با نصب بنر و پوسترهای حاوی پیام‌های ایمنی برای عابرین پیاده و موتورسواران و توزیع برخی تجهیزات ایمنی مانند کلاه ایمنی، حمایل شبرنگ‌دار و شبرنگ چهارتکه در بین موتورسواران و ساماندهی پل‌های زیرگذر برای عبور عابران پیاده و نصب سرعتکاه جاده‌ای در محل‌های عبور عابرین پیاده انجام می‌شود.

وی در مورد اثربخشی اجرای این طرح‌ها نیز گفت: طبق آمار میزان تصادفات فوتی و جرحی از نوع برخورد موتورسیکلت با سایر وسائل نقلیه که در آنها وسیله مقصر موتورسیکلت بوده باشد در شش ماهه اول سال‌جاری در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 29 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌شرقی افزود: در خصوص ارتقاء سطح فرهنگ رانندگی موتورسیکلت و آشکارسازی موتور و راننده آن برای سایر وسایط نقلیه و استفاده موتورسواران از محل‌های مناسب عبور من‌‌جمله پل‌های زیرگذر ‌شده و عدم ورود به جاده اصلی می‌تواند تأثیرگذار باشد.

هدایتی افزود: در زمینه ارتقاء ایمنی سرنشینان وسایط نقلیه نیز پوسترها و بروشورهای حاوی پیام‌های ایمنی تهیه و با هماهنگی آموزش و پرورش استان در مراکز پیش‌دبستانی و دبستان‌ها با هدف مطلع نمودن دانش‌آموزان و اولیاء آنان از استفاده درست از صندلی کودک و بستن صحیح کمربندایمنی توزیع شده ‌است. 

وی افزود: در خصوص ارتقاء ایمنی تردد وانت‌بارها و ادوات کشاورزی نیز علاوه بر ارائه چند اسلاید آموزشی توأم با آموزش موتورسواران و عابران پیاده در روستاها، نسبت به تهیه و نصب بازتاب مخصوص ادوات کشاورزی و وانت‌بارها اقدام و در وسایط نقلیه مربوطه برای آشکارسازی آنها در حین تردد در جاده نصب شده‌ است.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول