اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته‌ای که گذشت

کاهش 100 درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری خراسان‌جنوبی

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی گفت: در هفته‌ای که گذشت با کاهش 100 درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری در استان مواجه بودیم.

کاهش 100 درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری خراسان‌جنوبی

علیرضا حسنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: تعداد 24 فقره تصادف طی هفته گذشته در معابر درون‌شهری خراسان جنوبی به وقوع پیوسته است.

وی از کاهش 100 درصدی تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در این هفته 29 نفر از شهروندان در اثر تصادفات جرحی مجروح شدند.

50 درصد تصادفات بر اثر عدم رعایت حق تقدم

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی با اشاره به علل تصادفات اشاره کرد و گفت: میزان 50 درصد از تصادفات بر اثر عدم رعایت حق تقدم بوده است.

حسنی با بیان این‌که 16 درصد از تصادفات بر اثر عدم توجه به جلو رخ داده است، اذعان داشت: میزان چهار درصد بر اثر عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه و 30 درصد دیگر سایر علل بوده است.

وی یادآور شد: پیشگیری از تصادفات و کاهش حوادث رانندگی با نهادینه کردن فرهنگ ترافیک و رانندگی در جامعه و آموزش کودکان و دانش‌آموزان و آگاه‌سازی آحاد جامعه امکان‌پذیر است.

فرهنگ‌سازی امری مهم است

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی فرهنگ‌سازی را امری مهم دانست و تصریح کرد: بدون توجه به فرهنگ‌سازی و ارائه آموزش‌های کاربردی برخورد انتظامی و جریمه فرد متخلف کم اثر بوده و تاثیر چندانی بر متخلفان ندارد.

حسنی با اشاره به کاهش آمار تصادفات در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: آموزش کودکان در مدارس و مهدها، ایجاد همیاران پلیس، آموزش و اطلاع‌رسانی در سطح جامعه و برخورد جدی با رانندگان متخلف و دارای نمره منفی از جمله اقدامات پلیس برای مقابله با سوانح رانندگی و کاهش پیامدهای ناشی از آن است.

انتهای پیام/69010/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول