اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان خبر داد

افزایش 29 درصدی کشته‌های ناشی از تصادفات در کردستان

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان از افزایش 29 درصدی کشته‌های ناشی از تصادفات طی شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته خبر داد.

افزایش 29 درصدی کشته‌های ناشی از تصادفات در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، غلامرضا همایون‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات در 6 ماهه نخست سال گذشته 200 نفر و در سال‌جاری با رشدی 29 درصدی به 258 نفر رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان همچنین از رشد 9 درصدی معاینه اجساد در 6 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: کل اجساد معاینه شده 6 ماهه نخست امسال 305 مورد بود اما این آمار در مدت زمان مشابه سال گذشته 294 مورد بود که در مجموع 9 درصد رشد داشته است.

به گفته وی، کل معاینات انجام شده بر روی اجساد در این اداره‌کل به چهار بخش تصادفات، حوادث کار، سقوط از بلندی و گازگرفتگی تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه معاینات مربوط به حوادث ناشی از تصادفات 29 درصد رشد داشته‌ایم، گفت:‌ در زمینه معاینات حوادث کار در سطح استان نسبت به سال گذشته 48 درصد کاهش و در زمینه معاینات گازگرفتگی نیز با انجام 11 مورد معاینه هیچ تغییر نداشته‌‌ایم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان تصریح کرد: معاینات مربوط به حوادث ناشی از سوختگی 12 درصد کاهش و غرق‌شدگی نیز با کاهش 12 درصدی نسبت به سال گذشته در استان روبه‌رو بوده است.

انجام 19 هزار معاینه سرپایی اجساد

همایون‌پور از افزایش سه درصدی معاینات سرپایی اجساد ناشی از تصادفات خبر داد و گفت: میزان کل معاینات سرپایی این مرکز از ابتدای سال‌جاری تاکنون 19 هزار و 133 مورد بود است.

به گفته وی، 6 هزار و 246 مورد معاینات در حوزه نزاع، 3 هزار مورد مصدومین ناشی از تصادفات و 207 مورد در زمینه حوادث کار در طول شش ماهه نخست امسال صورت گرفته است.

این مسئول از تعطیل شدن مرکز پزشک قانونی مریوان و سقز طی ماه اخیر خبر داد و گفت: نبود نیروی انسانی کافی عامل اصلی تعطیل شدن این مراکز در سطح استان است.

به گفته همایون‌پور، پایین بودن دریافتی پزشک قانونی نسبت به سایر دستگاه‌ها و عدم توانایی در پاسخگویی به خواسته‌های فعالین این عرصه به دلیل کمبود اعتبار از یک‌سو و سنگینی کار در این حوزه موجب شد تا از نظر نیروی انسانی با مشکل روبه‌رو باشیم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان افزود: کسانی که در استان‌های مرزی با سیستم ما همکاری می‌کنند باید به صورت 24 ساعته در اختیار مرکز باشند و همین امر موجب شده رغبت به کار در افراد کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: نیروی مرکز سقز به دلیل موفقیت در آزمون دستیاری نتوانست همکاری خود را ادامه دهد و جایگزینی هم که برایش انتخاب شد تنها یک ماه کار را ادامه داد.

این مسئول عنوان کرد: نبود اعتبارات کافی به منظور پرداخت مساعدت برای تشویق این افراد انگیزه فعالیت در این عرصه را کاهش داده و همین امر موجب کمبود نیروی انسانی و وارد شدن فشار مضاعف بر همکاران شده است.

همایون‌پور، متذکر شد: با وجود اینکه طی پنج سال گذشته آزمون‌هایی را به منظور جذب نیروی انسانی برگزار کردیم کسی رغبت به کار در این حوزه نداشته و یا بعد از مدت کوتاهی قطع ارتباط می‌کند و تاوان این را باید مردم و همکاران موجود پرداخت کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کردستان در پایان با اشاره به فعال بودن مرکز پزشک قانونی در سنندج، قروه و بیجار اذعان داشت: مرکز پزشکی قانونی دیواندره نیز به صورت سرپایی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/79016/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول