اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جوانان هلال احمر مطرح کرد

اجرای پروژه پیشگیری از تصادفات رانندگی با همکاری صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل

رئیس سازمان جوانان هلال احمر از اجرای پروژه پیشگیری از تصادفات رانندگی با همکاری صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل خبر داد.

اجرای پروژه پیشگیری از تصادفات رانندگی با همکاری صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، وحید قبادی‌دانا عصر امروز در مراسم تحلیف اعضای جوان هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه کارهای داوطلبانه و بشردوستانه باید در ذات افراد نهادینه شده باشد، اظهار کرد: اینگونه امور با صدور بخشنامه و دستورالعمل قابل اجرا نیست و برگرفته از فرهنگ غنی دین مبین اسلام و غنای روحی و معنوی جوانان است که در طول هشت سال دفاع مقدس از سوی رزمندگان اسلام به عینه شاهد آن بودیم.

وی ادامه داد: بر خلاف کشورهای خارجی که فعالیت‌های داوطلبانه بر اساس تمکن مالی افراد انجام می‌شود و کسانی که از تمکن مالی برخوردار هستند بیشتر به سمت این فعالیت‌ها روی می‌آورند، در کشور ما جوانان بیشتر به دلیل روحیه نیکوکاری و بشردوستی خود به اینگونه اقدامات روی می‌آورند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر به مصادیق کارهای داوطلبانه اشاره و خاطر نشان کرد: پژوهشکده رویان که حرف اول را امروز در سلول‌های بنیادی می‌زند، مصداق بارز یک کار داوطلبانه به مفهوم واقعی آن است.

قبادی‌دانا تصریح کرد: رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان امثال شهید باکری‌ها نیز در حکم یک کار داوطلبانه ارزشی است.

فراهم‌سازی بستر مناسب برای اجرای طرح‌ها و ایده‌های جوانان

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت و توجه بیشتر به طرح‌ها و ایده‌های پیشنهادی اعضا تأکید کرد و افزود: باید بستری فراهم شود تا جوانان عضو جمعیت هلال احمر طرح‌ها و ایده‌های نو خلاقانه خود را مطرح کنند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: بر همین اساس قصد داریم در سازمان جوانان بستری را فراهم کنیم تا کانون‌ها، ایده‌ها و طرح‌های اعضای خود را به ستاد ارائه دهند تا در صورت تأیید کارشناسی به مرحله اجرا درآید.

قبادی‌دانا تأکید کرد: هر چند اشتغالزایی برای جوانان امری مقدس است، اما اعضا باید توجه داشته باشند که در قبال مشارکت در فعالیت‌های داوطلبانه و بشردوستانه، انتظار استخدام یا به‌کارگیری در جمعیت هلال احمر را نداشته باشند.

وی ابراز داشت: البته می‌توان با آموزش برخی مهارت‌های شغلی فنی و حرفه‌ای به اعضا و استفاده از مشارکت آنها در فعالیت‌های بشردوستانه، آینده شغلی اعضا را نیز تا حدودی تضمین کرد.

پرهیز از موازی کاری /استفاده از اقتضائات بومی

قبادی دانا در ادامه به بومی‌سازی برنامه‌های جوانان اشاره کرد و بیان داشت:‌ در نظر داریم اقتضائات بومی را در برنامه‌های جوانان لحاظ کنیم.

وی با اشاره به بعضی موازی‌کاری‌ دستگاه‌ها، اذعان داشت: در فعالیت‌های هلال احمر باید هم از لحاظ  درون‌سازمانی و هم برون‌سازمانی موازی‌کاری نشود.

همکاری با یونیسف برای استراتژی 2020 فدراسیون بین المللی صلیب سرخ

 رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از سخنان خود به استراتژی 2020 فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر اشاره کرد و متذکر شد: متأسفانه در کشور ما سالانه هزاران نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند که به منظور کاهش تلفات جانی ناشی از تصادفات رانندگی، پروژه پیشگیری از تصادفات رانندگی نوجوانان و جوانان را با همکاری صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد در دست اجرا داریم.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم نیز عزیز نوری، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی گزارشی از عملکرد هلال احمر این استان در حوزه‌های مختلف بویژه زمین لرزه سال گذشته آذربایجان شرقی ارائه کرد.

در ادامه این مراسم که با شرکت 500 نفر از اعضای خواهر و برادر جوانان برگزار شد، به صورت نمادین تعدادی از اعضای جوانان مراسم تحلیف را به‌جا آورده و ملبس به لباس امدادی و داوطلبی شدند.

انتهای پیام/60002/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول