اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماه نخست سال جاری محقق شد

درآمد بیش از یک میلیارد تومان از موقوفات قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در شش ماه نخست سال جاری موقوفات این استان یک میلیارد و 750 میلیون تومان درآمد داشت.

درآمد بیش از یک میلیارد تومان از موقوفات قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقریباً تمام برنامه‌های اصلی سطح شهرها در بقاع متبرکه و مساجد برگزار می‌شود.

وی افزود: نخستین طرحی که در اوایل سال جاری به عنوان طرح ویژه اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین به اجرا درآمد، طرح بزرگ آرامش بهاری بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در 85 بقعه متبرکه این استان برگزار شد، اضافه کرد: با تشکیل ستاد ویژه این طرح که شامل 12 کمیته بود و برگزاری بیش از 16 جلسه با رؤسای ادارات اجرایی و ارگان‌های مختلف سعی شد این طرح بهتر از سال‌های قبل اجرا شود.

نوروزی ادامه داد: برای اجرای این طرح 19 مبلغ اعزامی از استان قم و 30 مبلغ بومی در جوار بقاع متبرکه به امر تبلیغ مشغول شدند.

این مسئول بیان کرد: هزینه‌های اجرای این طرح از محل نیات واقفان تأمین می‌شود زیرا کار اصلی اداره کل اوقاف و امور خیریه اعزام مبلغ نیست اما با توجه به اینکه موقوفاتی در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و تبلیغ دین داریم از محل درآمد این موقوفات تعدادی از مبلغان را به مناسبت‌های مختلف به نقاط مختلف استان اعزام می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت اظهار کرد: خیمه‌های معرفت شامل برنامه‌های متنوع و ویژه‌ای برای قشرهای مختلف جامعه است که در شش امامزاده استان و در شش غرفه با موضوعات گفتمان دینی، پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره، کودکان، نقاشی کودکان و غرفه مشاوره وقف برگزار شد.

نوروزی بیان کرد: یکی از برنامه‌های ویژه سازمان اوقاف در سال‌های اخیر این بوده که برای ترویج فرهنگ وقف ایستگاه‌های مشاوره وقف در امامزادگان و در مناسبت‌های مختلف برپا می‌شود تا افرادی که علاقمند به شرکت در این امر خیر هستند، از راهنمایی کارشناسان اداره بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم استقبال از سال جدید با قرائت دعای توسل، دعای کمیل و ندبه، مسابقه کتابخوانی با موضوع آرامش بهاری برای کودکان و نوجوانان، برپایی ایستگاه‌های پذیرایی و توزیع بیش از 10 هزار بسته فرهنگی در بین مسافران نوروزی از جمله برنامه‌های این اداره کل در زمینه فرهنگی بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: اعزام 150 نفر از خادمان افتخاری و خانواده معظم شهدا به مناطق جنگی تحت عنوان کاروان راهیان نور، برگزاری مراسم لحظه تحویل سال در امامزادگان مجری طرح و جاری شدن خطبه عقد پنج زوج جوان هنگام تحویل سال در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) از دیگر برنامه‌های حوزه فرهنگی به شمار می‌رود.

نوروزی ادامه داد: برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب و ارائه تابلوهای سلسله مباحث نمایشگاهی، مباحث دینی و ارزشی که موجب شد این طرح در سطح استان و کشور مورد توجه قرار گیرد و یکی از برنامه‌های تشویق شده سازمان اوقاف کشور و استاندار قزوین بود.

این مسئول با اشاره به طرح‌های ویژه اداره کل اوقاف اظهار کرد: برگزاری طرح بزرگ سوگواره یاس نبوی ویژه شهادت حضرت زهرا (س) یکی از طرح‌های ویژه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: این طرح یکی از طرح‌هایی بود که با شکوه خاصی در استان برگزار شد و اثرات مثبت زیادی در جامعه داشت که به وضوح نیز قابل رویت بود.

نوروزی اضافه کرد: پس از تشکیل ستاد طرح سوگواره یاس نبوی در استان قزوین، 10 مبلغ اعزامی از قم و 409 مبلغ بومی در این طرح مشغول فعالیت شدند.

این مسئول ادامه داد: توزیع بیش از 10 هزار بسته فرهنگی در بین عزاداران حضرت زهرا (س)، برگزاری همایش رهروان یاس نبوی ویژه بانوان برای نخستین بار در استان، برگزاری مراسم صبح روز شهادت همزمان با سراسر کشور در 50 بقعه استان، برپایی 15 نمایشگاه در خصوص سلسله مباحث یاس نبوی و برپایی 10 خیمه معرفت در امامزادگان از دیگر برنامه‌های فرهنگی این اداره کل در شش ماه نخست سال جاری بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ابراز کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان در برپایی خیمه معرفت به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) بسیار موفق عمل کرد به طوری که توانست رتبه دوم کشور را کسب کند.

نوروزی با بیان اینکه سومین طرح ویژه این اداره کل برگزاری طرح نشاط معنوی ویژه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بود که با شکوه خاصی در 30 بقعه شاخص استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: در این طرح که با حضور بیش از دو هزار نفر برگزار شد، 12 مبلغ از قم و 30 مبلغ بومی فعالیت می‌کردند.

این مسئول با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان در 50 بقعه استان قزوین عنوان کرد: در این طرح مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) به صورت زنده از شبکه استانی پخش شد و 15 مبلغ از قم و 30 مبلغ بومی نیز به بقاع متبرکه سراسر این استان اعزام شدند.

انتهای پیام/77010/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول