اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف استان سمنان:

آمار موقوفات جدید سمنان 3 برابر شده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: آمار موقوفات جدید استان سمنان با تلاش‏های صورت گرفته، نسبت به سال گذشته تقریباً سه برابر شده است.

آمار موقوفات جدید سمنان 3 برابر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اصحاب رسانه و خبرنگاران زحمات زیادی در راستای تقویت موقوفات، ترویج مکتب اهل بیت (ع) و سنت‏های الهی به ویژه سنت حسنه وقف و موقوفات جدید متحمل می‏شوند و همواره باید قدردان تلاش‏های آنها در جامعه بود.

وی اضافه کرد: تلاش‏های بسیاری در استان سمنان در راستای ارتقای موقوفات صورت گرفته است و با این تلاش‏ها، آمار موقوفات جدید استان نسبت به سال گذشته تقریبا سه برابر شده است و در این بین، رسانه‏ها کوشش‏های بسیاری را انجام داده‏اند.

شناساندن مکتب سرخ عاشورا وظیفه‏ای همیشگی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان همچنین با اشاره به در پیش ماه محرم‏ و ویژه برنامه‏های تدارک دیده شده برای اجرا در این ماه عزیز، بیان داشت: شناساندن مکتب سرخ عاشورا یکی از مهم‏ترین وظایفی است که باید به آن جامه عمل پوشانده شود.

واحدی ادامه داد: عمق بخشیدن به باورهای اقشار مختلف جامعه همواره باید در دستور کار باشد و به طور مستمر در خصوص اهداف والای نهضت حسینی کار ریشه‏ای انجام شود؛ چرا که عاشورا و محرم همواره رکن اصلی برنامه‏های فرهنگی جاری در کشور بوده است.  

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از دیرباز تاکنون در این حوزه فعالیت‏های اساسی صورت گرفته است، همه ساله نسبت به اجرای نیات واقفان در زمینه عزاداری خامس آل عبا (ع)، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نیز کوشش شده تا حق مطلب در این زمینه ادا شود.

برنامه‏های گرامیداشت محرم نظام‏مند شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اضافه کرد: همه ساله در ایام ماه محرم، مراسم سوگواری در حسینیه‏ها، تکایا، موقوفات و بقاع متبرکه در سراسر کشور برگزار می‏شود و استان سمنان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

واحدی بیان کرد: گاهی مشاهده می‏شود که برنامه نظام‏مندی در راستای گرامیداشت محرم و اهداف والای عاشورا در کشور وجود نداشته و به صورت سلیقه‏ای در این حوزه اقدام می‏شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ادامه داد: هر موقوفه و بقعه متبرکه همواره مراسم ویژه این ایام را به صورت خودجوش برگزار می‏کرده است، اما سعی شده تا این برنامه‏ها هدفمند شود.

واحدی ادامه داد: در این بین سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در لبیک به فرامین مقام معظم رهبری، حضرت آیت‏الله العظمی خامنه‏ای مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‏های فرهنگی و به منظور جهت‏دهی به مراسم عزاداری و اجرای صحیح نیات موقوفات مرتبط، طرح‏ها و برنامه‏های متنوع و پرباری را به اجرا درآورده است.

انتهای پیام/2249/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول