اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف جیرفت خبر داد

اخذ سند مالکیت برای مستأجران موقوفات سلطان سیداحمد ساردوئیه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت گفت: اخذ سند مالکیت اعیانی برای مستأجران موقوفات سلطان سید احمد ساردوئیه امکان‌پذیر شد.

اخذ سند مالکیت برای مستأجران موقوفات سلطان سیداحمد ساردوئیه

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، مهدی شریف ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که تاکنون در بحث موقوفه‌ها به ویژه موقوفات سلطان سید‌احمد وجود داشته فراهم نبودن شرایط لازم برای اخذ سند مالکیت اعیانی موقوفات توسط مستأجران بوده است.

وی افزود: در راستای قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های فاقد سند مالکیت رسمی و جلساتی که با اداره ثبت اسناد جیرفت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جیرفت و شهرداری ساردوئیه به عمل آمد، این امکان فراهم شد که تمام مستأجران و همچنین به تبع آن متصرفان اراضی موقوفات با مراجعه به اوقاف و تنظیم سند اجاره مطابق قوانین و مقررات سازمان اوقاف به اداره ثبت اسناد معرفی و نسبت به أخذ سند مالکیت اعیانی به صورت تک‌برگ اقدام کنند.

شریف با اشاره به خصوصیات بارز این فرصت توثیق این اسناد در تمام بانک‌ها برای اخذ تسهیلات و یا مواردی دیگر نظیر آزادی زندانیان و ... تصریح کرد: در این راستا از سال 89 مجوزی از سوی نماینده محترم ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی بر تخفیف ویژه به چنین مستأجران و متصرفانی که آمادگی تنظیم اجاره با اوقاف باشند، صادر شده که می‌تواند به دستیابی به این مهم کمک شایانی کنند.

وی تصریح کرد: درخواست از تمام مستأجران و متصرفانی که تاکنون نسبت به تنظیم سند اجاره یا موقوفات به ویژه موقوفات سلطان سیداحمد اقدام نکرده‌اند این است که هرچه سریع‌تر نسبت به مراجعه به اوقاف جیرفت و تعیین تکلیف اراضی تحت تصرف خود اقدام کنند تا از فرصت به دست آمده نهایت بهره‌برداری را انجام دهند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت گفت: تمام دستگاه‌های مربوطه به ویژه اوقاف برای تسهیل در این امر آمادگی کامل دارند.

انتهای پیام/80002/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول