اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

موقوفات بین‌المللی پیگیری می‌شود

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه‌ گفت: با ایجاد دفتر روابط بین‌الملل در سازمان اوقاف و امور خیریه، موقوفات بین‌المللی از سوی ایرانیان خیراندیش خارج کشور در دست پیگیری است.

موقوفات بین‌المللی پیگیری می‌شود

حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به نقش و وظیفه سازمان‌ اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: این سازمان یک حرکت هدفمند، مدیریت‌محور و تدبیری مطابق با شرع و قانون دارد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب مطالبه یک ساز و کار اساسی برای عمل به منویات واقفان، حفظ دستاوردها و ایجاد موقوفات جدید مطابق با نیت‌ها و موضوعات روز را مورد تاکید قرار دادند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: پس از مطالبه و تذکر به‌جای رهبری، مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه کارگروهی متشکل از حقوق‌دانان، مجتهدان و عوامل دیگر تشکیل دادند تا یک منشور جامع و دربردارنده نظرات رهبر معظم انقلاب مطابق با نیازمندی‌های روز و جامعه را به وجود آورند.

وی یادآور شد: امروز شکوفایی وقف و روند رو به توسعه در سازمان اوقاف مرهون ارشادات رهبری است و سازمان اوقاف و امور خیریه در یک سیر تکاملی و بالندگی قانونی و حقوقی مورد استقبال خیرین قرار گرفته است.

رضوی‌مهر ادامه داد:‌ آمار اتوماسیون طراحی‌شده در رصدکردن موقوفات نشان می‌دهد که ما در زمینه‌های مختلف شاهد شکوفایی، رشد و توسعه وقف هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی املاک در تصرف سازمان اوقاف و امور خیریه از دست متصرفان خارج شده یا با تشکیل پرونده قضایی از سوی نمایندگان حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه و با همکاری قوه قضائیه موقوفات در آستانه بازپس‌گیری است.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان داشت: در هیچ عصر، زمان یا تاریخی مانند امروز سازمان اوقاف و امور خیریه با این شفافیت و دقت بروز و ظهور نداشته است.

وی یادآور شد: امروز موقوفات ارزش افزوده پیدا کردند و حق موقوفات در موضوعات مختلف درمان، بهداشت، ترویج فرهنگ قرآن، تبلیغ، وعظ، خطابه، موقوفات حوزوی و دارالایتام بازپس‌گیری می‌شوند.

رضوی‌مهر خاطرنشان کرد: زیارت عتبات و خانه خدا، امر ازدواج، بورسیه دانشجویان، احیای مساجد، ترحیم و ساماندهی به حسینیه‌ها و تکایا از موضوعات دیگری است که در زمینه موقوفات دارای اهمیت هستند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فعالیت‌های دیگر سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: کلاس‌های تخصصی برای پرسنل، کارمندان و ارتقای سطح علمی مدیران برگزار شده و سازوکارهای برنامه جامع شناسایی موقوفات و درآمد اجاره‌بها تدوین شده است.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف ظرفیت یک وزارتخانه بزرگ را در خود جای داده است، عنوان داشت: امروز می‌توانیم تجارب سودمند خود را در زمینه احیای موقوفات و حفظ دستاوردهای وقف و تشکل‌هایی که از منویات واقفان خیراندیش ایجاد می‌شود به جهان اسلام ارائه دهیم.

رضوی‌مهر خاطرنشان کرد:‌ با ایجاد دفتر روابط بین‌الملل در سازمان اوقاف و امور خیریه، موقوفات بین‌المللی از سوی ایرانیان خیر خارج کشور پیگیری شده است.

انتهای پیام/78003/غ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول