اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف جیرفت خبر داد

احیای 174 هکتار از اراضی موقوفات جیرفت

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت گفت: سند مالکیت 174 هکتار از اراضی پشت‌پران مربوط به موقوفه ابوتراب کلانترمهنی اخذ و احیا شد.

احیای 174 هکتار از اراضی موقوفات جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، مهدی شریف ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار دشت: سند مالکیت 174 هکتار از اراضی پشت‌پران مربوط به موقوفه ابوتراب کلانترمهنی اخذ و احیا شد و به وقفیت بازگشت.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های انجام شده، سند مالکیت رقبه پشت‌پران پس از سال‌ها؛ اخذ و به جمع موقوفات این شهرستان اضافه شد، گفت: این رقبه دو دانگ از کل پلاک ثبتی 854 اصلی بخش 34 کرمان است که در سال 1311 شمسی شخصی به نام ابوتراب کلانترمهنی وقف بر سادات فقیر و تعزیه‌داری سرور و سالار شهیدان ابا‌عبدالحسین (ع) شده است.

شریف تصریح کرد: در سال‌های اخیر به دلایل مختلف از جمله وقف بودن، این رقبه در اجرای ماده 56 قانون منابع طبیعی هر شش دانگ آن ملی اعلام شده بود که پس از رایزنی‌های فراوان و تشکیل جلسه‌های متعدد با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان و همچنین اداره ثبت اسناد شهرستان جیرفت و طرح آن در یک کارگروه مستقل از دستگاهای مربوطه سهم این وقف از منابع ملی تفکیک و به نام موقوفه تثبیت شد.

وی ضمن تقدیر از همکاری ادارات منابع طبیعی، ثبت اسناد شهرستان جیرفت و کارشناسان مربوطه آن‌ها خاطرنشان کرد: امیدواریم طی هفته‌های آینده بتوانیم اسناد دیگر رقبه‌های این موقوفه شامل علی‌آباد کلانتر و نصرآباد را اخذ کنیم.

انتهای پیام/80002/ط20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول