اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف افزایش بهره‌وری املاک موقوفه صورت می‌گیرد

شناسایی موقوفات مستعد سرمایه‌گذاری در استان فارس

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: املاک و اراضی مستعد سرمایه‌گذاری در موقوفات استان شناسایی می‌شوند.

شناسایی موقوفات مستعد سرمایه‌گذاری در استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس، الیاس رضایی اظهار کرد: در استان فارس اموال و املاک وقفی بسیاری وجود دارد که به منظور خدمت به قرآن و اهل بیت (ع) و حل مشکلات مردم وقف شده‌اند. 

وی افزود: اداره اوقاف این املاک را اداره می‌کند و درآمد حاصل از این املاک در راستای اجرای نیت واقف هزینه می‌شود و مجموعه املاک وقفی بسیار بوده اما درآمد حاصل از این املاک بسیار پایین است؛ به بیان دیگر بهره‌وری لازم از این املاک حاصل نمی‌شود.

این مسئول اضافه کرد: معاونت بهره‌وری اقتصادی به منظور افزایش بهره‌وری املاک موقوفات و بقاع متبرکه و افزایش درآمد و توان مالی موقوفه، سرمایه‌گذاری در موقوفات را برنامه اصلی خود قرار داده است و موقوفات مستعد سرمایه‌گذاری را شناسایی می‌کند.

رضایی ادامه داد: هدف از این سرمایه‌گذاری افزایش درآمد موقوفات در راستای اجرای بهتر و فراگیر نیات واقفان از لحاظ کمیت و کیفیت خدمت‌رسانی به مردم بوده که به این منظور کمیته سرمایه‌گذاری موقوفات و بقاع متبرکه با ریاست مدیرکل اوقاف استان فارس تشکیل شده است.

وی گفت: از وظایف این کمیته، شناسایی املاک و اراضی اوقاف مستعد سرمایه‌گذاری در سراسر این استان، حل و فصل مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاری و سیاست‌گذاری برنامه‌های اقتصادی اداره کل اوقاف استان فارس است.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس تصریح کرد: در سرمایه‌گذاری موقوفات استان، عملیات عمرانی 13 طرح اقتصادی با زیربنای بیش از 160 هزار متر مربع آغاز شده است که یک‌هزار واحد مسکونی، تجاری و خدماتی را شامل می‌شود.

وی افزود: از 13 طرح اقتصادی سال 92، دو طرح به حرم سید علاءالدین حسین (ع) اختصاص دارد و با این اقدام سرمایه‌گذاری در بقاع متبرکه نیز آغاز شده است تا با افزایش درآمد آنها فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در بقاع متبرکه گسترش یابد.

انتهای پیام/2448/ز/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول