اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبر داد

اقامه عزا در 70 درصد موقوفات استان قزوین

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: بیش از 70 درصد موقوفات استان قزوین برای تعزیه داری و اقامه مجالس عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهدا در ماه محرم و صفر آماده است.

اقامه عزا در 70 درصد موقوفات استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی اظهار داشت: حماسه حسینی چون خورشیدی عالم‌تاب بر همه جهان درخشندگی و فروزندگی دارد و در شرایط ظلمانی شعله‌ای ایجاد کرد و فریاد عدالتی در تیرگی ستم بود که حیات تازه‌ای در عالم اسلام به وجود آورد و معرفتی عالی و بینشی نیرومند در آن نهفته است و مرثیه‌ها و روضه‌ها باید بیشتر این جنبه‌ها را مورد بررسی قرار دهند و محاسن حماسی این نهضت را مطرح کنند و پرداختن به چنین ابعادی از قیام عاشورا، از روی آوردن به تحریفات می‌کاهد نباید آنقدر افسانه، خرافه و مطالب دروغ به این حرکت مقدس ملحق کرد که عظمت و افتخار و الهام بخشی و اثر تربیتی آن را تیره و تار کند و چنین شکوهی را مخدوش نماید.

وی در ادامه افزود: حضرت امام حسین در قیام پرشکوه خود در صدد برآمد تا چهره واقعی آیین محمدی صلی الله علیه و آله و اسلام ناب را به جهانیان معرفی کند و پیام معنوی قرآن را به تشنگان معارف برساند و از فرهنگ دینی غبارزدایی کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه عنوان داشت: استمرار مسئله نبوت و احیا و زنده نگه داشتن دین و احیای امامت و بقای دین و ارزش‌های دین توسط امام حسین (ع) صورت گرفت و بزرگ‌ترین درسی که از آن امام بزرگوار می‌توان گرفت: ولایت‌پذیری و ولایتمداری است.

نوروزی در ادامه افزود: بیش از 70 درصد موقوفات استان قزوین برای تعزیه داری و اقامه مجالس عزاداری و سوگواری حضرت سیدالشهدا در ماه محرم و صفر آماده است و این مسئولیت ما را بیشتر می‌کند تا در این راه گام‌های مؤثری برداریم تا اهل بیت از ما راضی باشند.

نوروزی با اشاره به حضور مبلّغین در ایام محرم در تمام مناطق شهری و روستایی و محلات خطاب به آنان گفت: باید از این فرصت بسیار خوب و فضای معنوی محرم و صفر خوب استفاده کنیم و به تبلیغ و ترویج وقف و احکام شرعی آن بپردازیم.

وی همچنین از برگزاری مراسم استقبال و سیاهپوشان در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خبر داد و افزود: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم مراسم استقبال و سیاهپوشان در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار شد که برای نمونه می‌توان به مراسم سیاهپوشان آستان مقدس امامزاده زبیده خاتون (س) اشاره کرد.

انتهای پیام/2667/ق/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول