اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از سیرجان گزارش می‌دهد

فصل سرما و 43 مدرسه فاقد امکانات گرمایشی

دانش‌آموزان 43 مدرسه در شهرستان سیرجان چشم به راه اقدام مسئولان برای تأمین سیستم‌های گرمایشی هستند تا کلاس خود را گرم کنند.

فصل سرما و 43 مدرسه فاقد امکانات گرمایشی

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، فصل سرما رسید و دانش‌آموزان 43 مدرسه در شهرستان سیرجان چشم به راه اقدام مسئولان برای تأمین سیستم‌های گرمایشی هستند تا کلاس خود را گرم کنند.

در این گزارش به این مشکل پرداختیم تا مسئولان بیشتر به فکر دانش‌آموزان مدارس حاشیه و روستاهای سیرجان باشند.

به مدرسه روستای خیر‌آباد خالصه که دارای سه کلاس درس با بیش از 40 نفر دانش‌آموز است، رسیدیم که علمک گاز تا درب مدرسه آنها آمده بود، اما هنوز از لوله‌کشی گاز و بخاری خبری نبود و دانش‌آموزان با کلاه و لباس گرم در کلاس مشغول تحصیل بودند.

سرمای کلاس‌ها منتظر اقدام مسئولان است

رضا محمدی، دانش‌آموز کلاس پنجم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: از سرما در کلاس می‌لرزیم و از بخاری یا وسایل گرمایشی خبری نیست، کاش این مدرسه هم با کمبود همه امکانات، حداقل لوله‌کشی گاز و بخاری داشت.

ربابه سرحدی، یکی دیگر از دانش‌آموزان از عدم توجه مسئولان برای تأمین بخاری و سیستم گازرسانی گلایه داشت و افزود: ما در این کلاس سرد که درس یاد نمی‌گیریم.

مهدی راشدی و علی ماهری از دیگر دانش‌آموزان، تأمین سیستم گرمایشی را از شرایط تشکیل کلاس و تأسیس مدرسه عنوان کردند و خواستار رسیدگی مسئولان شدند.

طوبی محمودآبادی، مدیر این مدرسه نیز به خبرنگار فارس گفت: ما از سال گذشته به دنبال رفع این مشکل بودیم تا اینکه امسال علمک گاز را به درب مدرسه رساندیم؛ هزینه برای لوله‌کشی گاز را باید آموزش و پرورش تأمین کند که خبری نیست و زمستان هم رسید و ما مانده‌ایم و سرمای کلاس‌ها که منتظر اقدام مسئولان هستیم.

صغری حدیدی، معلم مدرسه نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس بیان داشت: سال گذشته با نفت یا گازوئیل و حتی هیزم کلاس‌ها را با خطرات فراوان گذراندیم و حتی یک بار هم بخاری آتش گرفت که با کمک دانش‌آموزان این بخاری را به بیرون منتقل کردیم و امسال تامین وسایل گرمایشی ضروری است.

اعتباری برای خرید بخاری نیست

حمید سعیدی، رئیس آموزش و پرورش سیرجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در سطح شهرستان 430 واحد آموزشی داریم که 43 واحد دارای مشکل سیستم گرمایشی هستند که به سه بخش تقسیم می‌شوند، تعدادی سیستم گازرسانی دارند، اما اعتباری برای خرید بخاری نیست که هنوز تامین اعتبار نشده است.

وی اضافه کرد: تعدادی از مدارس هم تاکنون گازرسانی نشده بود؛ مثل همین مدرسه و حالا علمک گاز دارند، اما اعتبار نه برای لوله‌کشی گاز و نه برای خرید بخاری است و برخی از مدارس هم که نوساز هستند، اداره‌کل آموزش و پرورش استان می‌گوید، لوله‌کشی گاز در سیستم جدید باید تبدیل به سیستم شوفاژ شود که برای هیچ‌کدام اعتباری نگذاشته‌اند.

سعیدی در پایان یادآور شد: چنانچه مبلغ 10 میلیارد ریال به این امر ضروری اختصاص یابد، مشکل حل می‌شود؛ در غیر این صورت نمی‌توان سیستم گرمایشی این 43 مدرسه که دارای 150 کلاس درس با بیش از 16 هزار دانش‌آموز هستند را تکمیل کرد.

انتهای پیام/80015/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول