اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان خبر داد

اجرای طرح گروه یادآوران در 1500 مدرسه گیلان

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گیلان از اجرای طرح گروه یادآوران در بیش از یک‌هزار و 500 مدرسه این استان خبر داد.

اجرای طرح گروه یادآوران در 1500 مدرسه گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جعفر پورمند ظهر امروز در همایش عاشورای حسینی و فرهنگ عمومی در سالن کانون پرورش فکری گیلان با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان برخی از وظایف شورای امر به معروف و نهی از منکر را برشمرد.

وی اظهار کرد: حدود 14 قرن است که از واقعه کربلا می‌گذرد اما سوگ و داغ آن هنوز بر دل مومنان زنده است.

این مسئول با بیان اینکه وظیفه امر به معروف و نهی از منکر فرد دین‌دار نگه داشتن مردم است، افزود: امسال حوزه امر به معروف و نهی از منکر به صورت اساسی دنبال می‌شود.

وی با تصریح اینکه گیلان جزو استان‌های برتر در همسان‌سازی پوشش دانش‌آموزان است، تصریح کرد: اجرای طرح صالحین نیز در مدارس گیلان همچنان ادامه دارد.

پورمند، با اشاره به اینکه اولویت کارهای فرهنگی و پرورشی در مدارس با برگزاری گفتمان‌های دینی است، خاطرنشان کرد: امسال بالغ بر 60 روحانی به مناطق مختلف استان برای پاسخگویی به پرسش‌های دانش‌آموزان در زمینه محرم اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: ستادها و شوراهای امر به معروف نیز باید به گونه‌ای عمل کنند که قابلیت نظارت بر حوزه‌های آنها وجود داشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گیلان درباره اجرای طرح گروه یادآوران در مدارس، متذکر شد: هر 10 دانش‌آموز با یک نفر مسئول گروه یادآوران را تشکیل می‌دهند که در سال تحصیلی گذشته برای نخستین سال، گروه یادآوران در 800 مدرسه گیلان با یک‌هزار و 500 گروه یادآور تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل گروه یادآوران در مدارس از اولویت برنامه‌های این معاونت در سال تحصیلی جاری است که در بیش از یک‌هزار و 500 مدرسه اجرا می‌شود.

پورمند با تأکید بر پخش اذان و اقامه نماز اول وقت در واحدهای آموزشی گیلان، تصریح کرد: این امر از دیگر اولویت برنامه‌های معاونت پرورش و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان است که مدیران و مسئولان مدارس باید نسبت به اجرای این برنامه اقدام کنند.

وی درباره اقامه نماز اول وقت توسط تمام کارمندان اداره‌های آموزش و پرورش، نواحی و شهرستان‌ها، خاطرنشان کرد: از امروز قبل از ابلاغ آمار افرادی که در نماز جماعت حضور دارند تهیه و به معاونت مربوطه ارسال شود.

این مسئول، طرح طلایه‌داران تربیت را از دیگر برنامه‌های مهم حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گیلان ذکر کرد.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه دولت کارمندان اداره‌ها 20 دقیقه از وقت اداری را باید به اقامه نماز اختصاص دهند، خاطرنشان کرد: اقامه نماز اول وقت از جمله معروف‌هایی است که باید به آن امر کرد.

پورمند، به برگزاری مراسم صبحگاهی در 4 هزار مدرسه گیلان به مدت 15 دقیقه در هر روز اشاره کرد و یادآور شد: این برنامه بهترین زمان ممکن برای امر به معروف و نهی از منکر دانش‌آموزان در مدرسه است.

انتهای پیام/84002/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول