اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از مشکلات روستای پایین کوه گزارش می‌دهد

حل مشکل راه روستای پایین کوه در انتظار اهتمام جدی مسئولین

مشکلات ساکنین روستای پایین کوه که ناشی از دسترسی نا‌مناسب به روستا است در سایه بی‌تفاوتی مسئولین فراموش شده است.

حل مشکل راه روستای پایین کوه در انتظار اهتمام جدی مسئولین

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، روستای پایین کوه در نزدیکی شمال شهر زنجان قرار دارد و چند کیلومتر بعد از سایت امام دانشگاه آزاد قرار گرفته اما این نزدیکی موجب دسترسی مناسب و آسایش اهالی این روستا نشده است به گونه‌ای که راه دسترسی به این روستا با عرض کم، ارائه خدمات حمل و نقل را به داخل روستا سلب کرده و از قبل همین موضوع اهالی را با مشکلات عدیده دیگر مواجه کرده است.

این روستا در حال حاضر با دو مشکل عمده مواجه است راه دسترسی و طرح نیمه تمام هادی روستا که بنا به گفته ساکنین روستا راه دسترسی مهم‌ترین دغدغه آن‌ها است.

راه دسترسی این روستا کم عرض است و تردد اتوبوس و مینی‌بوس‌ها شهری به آن با مشکل مواجه است از این رو ارائه این خدمات توسط شهرداری صورت نمی‌گیرد.

همین موضوع موجب شده است که اهالی روستا در دسترسی به شهر مشکلات زیادی مواجه باشند. با توجه به اینکه راه محور توسعه هر منطقه محسوب می‌شود باید گفت تا زمانی که راه مناسبی برای دسترسی به منطقه‌ای نباشد اصولاً مشکلات دسترسی درمانی، آموزشی، تجاری و غیره در آن محسوس خواهد بود. 

این روستا نیز دقیقاً در حال حاضر مشکلات دسترسی به مراکز درمانی مناسب در شهر، آموزشی و تجاری را دارد به گونه‌ای که با بازگشایی مدارس کودکان این روستا برای رسیدن به کلاس‌های درس باید مسیر موجود را پیاده طی کنند!

اسدی، یکی از ساکنان این روستا به خبرنگار فارس در خصوص مشکلات اهالی روستا، گفت: این روستا در سه کیلومتری زنجان قرار دارد، اما راه دسترسی آن مناسب نیست و اهالی برای تردد با مشکل مواجه هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان برای رسیدن به کلاس درس مشکلات زیادی دارند، افزود: از ساعات اولیه صبح در سرما و گرما دانش‌آموزان در این مسیر برای رسیدن به کلاس درس در رنج و ناراحتی هستند.

این ساکن روستای پایین کوه به مکاتبات خود با مسئولین طی پنج سال اخیر اشاره کرد و گفت: همه مکاتبات را دارم، متاسفانه مسئولین اقدامی برای حل مشکلات دسترسی این روستا انجام نداده‌اند.

اسدی همچنین طرح نیمه تمام هادی را در روستا یادآور شد و خاطرنشان کرد: این طرح نیز یکی از مشکلات موجود در روستا است.

با توجه به اینکه روستای پایین کوه خارج از محدوده شهری زنجان است شهرداری زنجان تعهدی نسبت به برطرف کردن مشکلات آن ندارد و راه دسترسی آن بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرستان است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان زنجان نیز در خصوص تعهدات این اداره نسبت به تعریض جاده دسترسی به روستای پایین کوه به مردم نو گفت: هر پروژه تعریف شده برای راه و شهرسازی ابلاغ شود آن را اجرا می‌کنیم.

مسعود بیات‌منش با بیان اینکه در خصوص تعریض راه دسترسی این روستا پروژه ای به راه و شهرسازی ابلاغ نشده است، افزود: مسئولین عمرانی استان و شهرستان باید در خصوص ارائه پروژه اقدام کنند.

وی این راه را مشمول راه‌های روستایی عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر عرض این راه کم است و برای عبور اتوبوس و مینی‌بوس مشکلاتی وجود دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اگر پروژه‌ای تعریف شود آن را اجرا می‌کنیم، افزود: در حال حاضر اقدامات زیادی در حوزه راه روستایی شهرستان صورت گرفته است و اگر این پروژه تعریف و تخصیص اعتبار شود نسبت به تعریض آن اقدام می‌شود..

به گفته ساکنین پایین کوه، 5 سال است مکاتباتی با مسئولین در خصوص تعریض جاده صورت گرفته است. حال چگونه است بعد از این همه پیگیری حتی پروژه‌ای برای آن تعریف نشده است؟

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار زنجان در خصوص راه دسترسی این روستا، اظهار داشت: راه این روستا طی سال‌های اخیر مطرح بوده است اما مشکلات فنی در تعریض این راه وجود داشته است.

محمد‌رضا براتی با بیان اینکه اداره گاز برای گاز‌کشی به روستا اقدام به عبور لوله‌های گاز از کنار جاده کرده است، افزود: عبور لوله گاز از کنار جاده حتی موجب رد شدن آن از روی آسفالت جاده نیز شده است.

وی در پاسخ به برنامه اداره گاز برای برطرف کردن موانع موجود، گفت: اداره گاز تعهدی برای خود برای جبران خسارت ایجاد شده نمی‌داند.

در این خصوص پیگیری لازم با مسئولین اداره گاز ناحیه زنجان صورت گرفت که پاسخی به وضعیت موجود و برنامه‌های احتمالی در خصوص برطرف شدن مشکلات داده نشد.

ساکنان روستای پایین کوه باید در رنجی باشند که به دلیل عدم کار کارشناسی توسط اداره گاز شهرستان و استان صورت گرفته است. در حال حاضر نیز این مسئولین حاضر به جبران اشتباهاتی که خود مرتکب شده‌اند نیستند و اهالی این روستا باید منتظر باشند تا شاید مسئولین کمی احساس مسئولیت کنند و اشتباهات خود را بپذیرند و نسبت به جبران آن اقدام کنند.

انتهای پیام/73007/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول