اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست با مدیران آب و فاضلاب بیان شد

انتقاد فرماندار بندرعباس از عدم آبرسانی به روستاهای بخش مرکزی

فرماندار بندرعباس ضمن انتقاد از عدم آبرسانی به شش روستای بخش مرکزی این شهرستان، از دستگاه‌های مربوطه خواست در اسرع وقت تهمیدات لازم را در این راستا به عمل آورند.

انتقاد فرماندار بندرعباس از عدم آبرسانی به روستاهای بخش مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد مرادی پیش از ظهر امروز در نشست بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص مشکل آب شرب روستاهای دمیلو، بلندو، شهرو، سودرو، چاهو و گربند از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرعباس که با حضور مدیران کل آب و فاضلاب روستایی و شهری و اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای مذکور برگزار شد، اظهار داشت: آب نیاز اساسی و دلیل بقای هر موجود زنده‌ای است و مسئولان امر باید به طور جدی در جهت رفع مشکل آب شرب روستاها بکوشند.

وی تاکید کرد: باید از ساخت و سازهای غیر مجاز و تصرف اراضی که منجر به احداث ویلاها و باغ‌‌های متعدد شده جلوگیری به عمل آید، زیرا که اکثر مالکان این ویلا باغ‌ها با داشتن پمپ‌های آب مانع رسیدن آب به مناطق بالا دست خواهند شد و حق استفاده بهینه آب را از سایر افراد سلب می‌کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بندرعباس با بیان اینکه در این چند ساله به علت کاهش نزولات جوی و به دنبال آن کمبود آب در استان و در شهرستان بندرعباس مشکل تامین آب شرب به خصوص در مناطق روستایی دو چندان شده است افزود: در این راستا نیز بایستی تلاش‌ها مضاعف تا کمبودها با استفاده از تکنولوژی جدید مرتفع شود.

مرادی همچنین تصریح کرد: منافع مردم مهمتر از هر موضوعی است و مسئولان امر باید هر چه سریع‌تر با عمل به تعهدات خود، دغدغه تامین آب شرب مردم برطرف سازند.

فرماندار بندرعباس در پایان به آب و فاضلاب روستایی هشدار داد، در صورت عدم توفیق در آبرسانی به شش  روستا، کار آبرسانی را به آب و فاضلاب شهری استان محول خواهد کرد.

به گزارش فارس، شهرستان‌های هرمزگان، از جمله بندرعباس علاوه بر قرارگیری در کنار دریا و به دلیل عدم توسعه تکنولوژی‌های آب‌شیرین کن، همواره در طول دهه‌های گذشته از کمبود آب آشامیدنی رنج برده‌اند.

این در حالی است که میزان نزول بارندگی‌ها در این استان بسیار کم و پایین‌تر از میانگین کشوری است.

آب شرب مرکز شهرستان بندرعباس از طریق خطوط متصل به منبع ذخیره سد استقلال میناب تامین می‌شود.

انتهای پیام/88001/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول