اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان:

بیکاری عامل اصلی مهاجرت از روستاها است

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان بیکاری در روستاها را دلیل مهاجرت به شهرها دانست و گفت: یکی از اهداف کمیته ساماندهی اشتغال روستایی فراهم کردن زمینه مهاجرت معکوس است.

بیکاری عامل اصلی مهاجرت از روستاها است

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، حمیدرضا امیری عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: بر اساس قانون، کمیته ساماندهی اشتغال روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر در کشور فعال شده است.

وی افزود: جهاد سازندگی، صنایع معادن، میراث فرهنگی، کمیته امداد،دفتر امور روستایی در استان‌ها و صندوق مهر عضو اصلی آن و بنیاد مسکن هستند.

این مسئول، ادامه داد: هدف دبیرخانه کمیته ساماندهی اشتغال روستایی، تنها ایجاد شغل نیست بلکه نگاه توسعه‌ای به روستاها دارد.

وی نگاه همه جانبه در روستاها را مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر در یک روستا نگاه همه جانبه‌ای به مشکلات نشود دیگر مشکلات در آن فائق می‌شود.

امیری، مشخص کردن جامعه هدف بیکار را از اهداف اصلی دبیرخانه مذکور دانست و متذکر شد: این کار بزرگ، هزینه‌بر و زمان‌بر است و پیش‌زمینه‌هایی نیز با پژوهشکده آمار در باره بیکاران فراهم شده است و می‌توان از ظرفیت دهیاران و شوراها استفاده کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان به تشکیل بانک اطلاعات در زمینه سرمایه‌گذاری اشاره کرد و یادآور شد: جذب سرمایه‌گذاری از دیگر اهداف این دبیرخانه است.

وی ایجاد تشکیل بانک اطلاعات کارآفرینان را از دیگر وظایف این دبیرخانه ذکر کرد و افزود: افرادی که از استعداد خود برای شغل جدید یا افزایش تولید در مناطق مختلف استفاده کرده‌اند از این ظرفیت برای تشکیل بانک اطلاعاتی به‌کار برده می‌شود.

امیری، با اشاره به نگاه فرهنگی به عنوان وظایف دیگر دبیرخانه مذکور متذکر شد: در بسیاری از روستاها اشتغال ایجاد می‌شود و درآمد خوبی برای خانواده‌ها است اما به دلیل وجود برخی مشکلات فرهنگی و اجتماعی آن کار انجام نمی‌شود بنابراین از تمام ظرفیت‌هایی که وجود دارد در بحث توسعه استفاده شود.

این مسئول، نبود شغل در روستاها را دلیل مهاجرت دانست و افزود: یکی از اهداف کمیته امداد فراهم کردن زمینه مهاجرت معکوس است.

وی با اشاره به اینکه نگاه به بازار و بازاریابی کمتر شده است، گفت: فراهم شدن نگاه به بازار مناسب و سرمایه‌گذاری در بخش تولید کار وظیفه کارگروه‌ها است.

امیری، گیلان را یکی از استان‌های استثنایی از نظر فرصت‌های شغلی در بحث گردشگری، کشاورزی، صنعتی و... خواند و خاطرنشان کرد: باید برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید اعتبارات را هدایت کنیم.

وی، طرح‌های زودبازده را فرصت‌های خوبی دانست و متذکر شد: کارگروه اشتغال خرد را به طرف خوشه‌های اقتصادی هدایت کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه بیش از 30 درصد اعبتارات امسال برای اشتغال در روستاها در نظر گرفته شده است، یادآور شد: اکنون گیلان در زمینه برگزاری جلسات و هدف‌گذاری موضوعات خاص در کشور یکی از استان‌های ایده‌پرداز و پیشگام است.

انتهای پیام/84002/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول